firesc

Am vrut sa aflu care este cartea preferata a unei absolvente de litere.

“Ion” mi-a raspuns.

I-am cerut sa-si motiveze alegerea. A urmat o fraza despre taranul roman&co. Pentru ca eram la un interviu si reprezentam firma si trebuia sa fiu “profi”, mi-am abtinut rictusul. I-am cerut sa gaseasca o carte pe care nu a avut obligatia sa o citeasca.

“Nu am avut timp sa citesc alte carti. Bibliografia era oricum foarte vasta”.

I-am cerut, pe cel mai neutru ton posibil sa imi spuna care este cartea pe care a fost sil(u)ita sa o citeasca si care i-a provocat cele mai mari spasme, greturi si/sau chinuri. 

“Rascoala”.

Motivatia a constat intr-un dat din umeri la fel de firesc ca si gratia lui Liz Taylor:

 

11 responses to “firesc

  • white noise

    pai macar daca ar fi citit toata bibliografia…partea trista e ca dupa facultate in general nimeni nu mai citeste mare lucru.

  • raulnecesar

    @ white noise: te astepti, macar sa citeasca un coelho, doi acolo…:)

  • Geo Atreides

    Se poate spune pe ce post concura don’soara?
    G.

  • raulnecesar

    @ geo: librar.

  • Geo Atreides

    Oh.
    Adica vanzatoare intr-o librarie? Nu trebuie sa termini o facultate pentru asta, cred.
    G.

  • ionuca

    @ Geo: asta-mi spune si mie mama de cand stie ca vreau sa am libraria mea: sa ma las de facultate si sa ma angajez vanzatoare. Dar nu e acelasi lucru. Una e cand lucrezi cu mere, pere si gutui, alta e cand lucrezi cu carti. E utopic sa cred ca toti librarii sunt si cititori pasionati, dar nu ar fi frumos sa mergi intr-o librarie, sa iei o carte de pe raft, iar in timp ce astepti sa primesti restul sa ti se spuna: „Am citit cartea asta saptamana trecuta. M-am indragostit de personajul X”? Iar apoi sa mai stai inca 5-10 minute si sa vorbiti despre carti pe care le-ati citit amandoi, sa va faceti recomandari si sa va despartiti cu zambetul pe buze? Eh, nu ar fu frumos?

  • ionuca

    *fi, bloody typo 😀

  • raulnecesar

    @ Ionuca: multumesc, Ionuca. Ai raspuns in locul meu. Pe vremea cand eram librar traiam astfel de momente.

    @ Geo: nu trebuie sa termini o facultate, trebuie doar sa fii pasionat de carti. Si nu pricep de ce aleg unii literele cand nu au nici cea mai mica curiozitate legata de universul asta „carturaresc”.

  • Geo Atreides

    A, atunci termenul ar fi anticar, nu librar. Cel putin asa e in carti 😛
    Si poti sa faci chestia asta intr-o librarie sa zicem corporatista, ca Humanitas, carturesti sau mai stiu eu care? Presupun ca iti trebuie libraria ta; iar a avea o librarie e o afacere proasta, cel putin eu asa sper din toata inima. [Ca si asistenta medicala, si educatia si cunoasterea ar trebui sa fie gratis]
    Probabil ca aleg literele cum fac unele fufe dreptul, sa termine o facultate.
    G.

  • marius B

    Geo, speri din toata inima ca e afacere proasta sa ai o librarie? Haide, canalizeaza-ti speranta spre ceva pozitiv. 🙂 Si mai Geo, de ce ma faci fufa? :-)Norocu’ tau ca nu-s femeie ca in rest…si eu am facut Dreptul doar ca sa am o facultate; si imi cer scuze pe aceasta cale. 🙂

  • ionuca

    @ Geo: Da’ pesimist mai esti! 🙂 Eu tot visez la libraria mea.

    Pe de alta parte, ar trebui sa poti face chestia aia in oricare librarie 🙂 Culmea, in librariile Humanitas am dat peste cativa angajati cu chiar chiar am schimbat 2-3 vorbe despre carti si care mi-au lasat o impresie tare buna. Iar cei din Carturesti au habar ce vand acolo 😛

    Evident, nu se compara cu serviciile pe care libraria MEA o sa le ofere, dar mai aveti de asteptat pana atunci 😀

Lasă un răspuns

