Jurnalul lui Dan Goanta

Obisnuiam sa il ascult pe Dan Goanta la Europa Fm pe vremea cand aveam atata timp liber incat recunosteam „vocile” de la radio. Ii citeam articolele din Dilema, cam tot in acelasi timpuri, cand nu lasam revistele necitite sau ne-recitite. 

Am rasfoit zilele acestea „Jurnalul de bord”  scris de Dan Goanta in ultimul an de viata si publicat la Editura MediaOn.

Nu obisnuiesc sa citesc jurnale. Imi place sa le rasfoiesc in cautare de picanterii sau cel mult sa le citesc pe sarite, ocolind pasajele prolixe care descriu vise sau experiente abstracte. In plus memorialistica are un soi de greutate organica care nu mi-a facut niciodata bine. Oamenii cei mai volubili si mai (aparent) multumiti de sine elibereaza la ore tarzii cuvinte care nu trebuie justificate.

Dezamagiri, ratari, lipsuri, tradari: nu sunt usor de digerat pentru ca ele au compus viata unui om. Ma gandesc instantaneu la persoanele din viata lui, care i-au citit jurnalul si la inevitabilele lor regrete. Nu mi-ar placea sa citesc jurnalele prietenilor sau colegilor mei.

La un moment dat, dupa o seara cu prietenii, Dan Goanta a scris :”Dragostea triumfa”. Este singura propozitie 100% optimista pe care am retinut-o din tot jurnalul.  Si este atat de scurta…

5 responses to “Jurnalul lui Dan Goanta

  • bbruza

    spui ca nu ti-ar placea sa citesti jurnalele prietenilor, dar blogul nu e oare un prewiev la acestea?Eu nu am putut sa citesc niciodata vreun jurnal, am simtit ca autorul nu si-ar fi dorit ca generatii sa-i raifoiasca viata de demult apusa, sau poate ma insel…

  • raulnecesar

    @ bbruza: o fi blogul un fel de jurnal, depinde cat de mult doreste autorul sa-si exhibe frustrarile. Pe mine m-ar dezarma sa citesc ca din pura ignoranta am inselat asteptarile cuiva drag.

  • bbruza

    ce nu stii nu poate sa-ti faca rau, nu?:)

  • idanca

    Daca te intereseaza poti citi la mine pe blog, una dintre parerile celor care au fost in jurul lui. Mi-a facut placere sa-l cunosc mai bine, fie si postum!

  • Jurnalul lui Dan Goanta - rautatile « raulnecesar

    […] Cele mai multe vizite pe blog le am de la cei care cauta “dan goanta jurnal”.Cand am scris aceste randuri, am evitat sa dau amanunte picante din carte, desi ele se regasesc din prea-plin in confesiunuile […]

Lasă un răspuns

