placerea de a tacea

mai sunt 3 zile si ma intorc acasa. vreau doua zile in care sa dorm, sa beau suc de grepfrut, sa citesc in liniste bloguri, si sa frunzaresc si ceva mai consistent…o sa imi cumpar Jurnalul lui Julien Green („Placerea de a te povesti tie insuti”, editura Humanitas). L-am rasfoit zilele astea si m-a incantat la fiecare fraza; spune la un moment dat ca iubirea nu se povesteste, si nici nefericirea, de aceea sunt atatea tacerii in jurnalul sau.

Si inca ceva :”Exibitionismul sufletului este mult mai greu de admis decat cel al trupului. Am sentimentul acesta ori de cate ori calc pragul unei librarii asa-zis religioase si ma apuca o asemenea sila, nu numai de toate cartile de acolo, ci de mine insumi, incat cuvantul greata nu mi se pare prea exagerat pentru descrierea ei.”

7 responses to “placerea de a tacea

  • Alina Andrei

    Tare mi-a mai placut jurnalul lui Green. Il am intr-o editie veche, sunt curioasa daca versiunea de la Humanitas e mai bogata. In cateva pasaje povesteste despre fotografi si fotografii. Cam in aceeasi familie trec si jurnalul lui Jules Renard, poate pentru ca am simtit aceeasi incantare citindu-l.

  • marius

    1. Haha. poate „placerea te a te povesti tie insuti in public si daca se poate la o editura cu vanzari cat mai mari”:-)). Stiu, s-a dus in ’98 Green, dar titul ales si apoi publicare e cam si cum ai zice: „sunt doar eu cu mine insumi, admirati-ma”.:-)
    2. Ciudat cum ii vine lui greatza…-). Pai sa nu mai intre? Sau o avut vreun fetis ceva? 🙂 Eu stiam ca s-a convertit la catolicism si a si scris ceva despre sfantul sau preferat. Ia uite aici: http://www.amazon.com/Gods-Fool-Francis-Perennial-Library/dp/0060634642
    3. Ceea ce inseamna ca, in concluzie deci dupa cum urmeaza, cartea asta se vinde in „librarii religioase” si iarasi in consecinta ii este greatza si de cartea scrisa de el, adica isi face scarba singur.:-))
    4. Daca mai traia, ii propuneam sa scrie o carte „placerea de a-ti provoca greata tie insuti’. Sau se gaseste altcineva s-o scrie? 😛

  • raulnecesar

    @ marius : daca nu te-as cunoaste, as zice ca esti fundamentalist. 🙂
    Green se referea scarba provocata de exibitionarea/defilarea virtutii.

  • marius

    😀 pai i-a exhibat-o el pe-a lu’ d’Assisi, ce mai vrea? 🙂

  • raul

    @ marius: esti invidios

  • dragos c

    pai sa-l cumperi si sa-l citesti. si pe mine m-a impresionat destul de mult jurnalul. Alaturi de cel al lui Tolstoi, cred ca-i cel mai bun pe care l-am citit pana acum. poate cineva va mai traduce din cele ‘şpemii de volume…

Lasă un răspuns

