fratele lui rousseau si marchizul de sade

fratele1.jpg continuarea postului Fratele hipersexual al lui Rousseau

Pe traseul Bucuresti-Timisoara-Oradea si retur am luat in bagaj Fratele lui Rousseau de Stephane Audeguy(Nemira, 2007) ca sa-mi omor plictiseala. Nu am reusit: fratele lui Rousseau ajunge la Paris, baiat bun la toate intr-un bordel unde afla secrete nebanuite: majoritatea barbatilor nu cauta nici ceea ce e frumos, nici ceea ce e original, ci ceea ce e mediocru.  Apoi isi muta jobul intr-un sex-shop unde manufacturaza jucarii pentru adulti. Participa chiar la un proiect pentru constructia unei masini sexuale. Este inchis la Bastilia si il cunoaste pe marchizul de Sade caruia incearca sa-i satisfaca toate capriciile culinare : Daca eram destul de zapacit ca sa nu-i execut cu precizie comanda si incercam sa-i indeplinesc dorinta cu vreun inlocuitor, Sade ma coplesea cu sarcasme ca si cand ar fi fost vorba de banii lui. Cum as fi putut sa nu iubesc un asemenea om? Episodul cu Sade este tratat superficial, aparitia marchizului apare doar ca o justificare a unui libido al autorului, scapat de sub orice control.

In final, dupa revolutie, pe la varsta de 86 de ani, fratele lui Rousseau incepe, cum era de asteptat, sa iubeasca o femeie, patroana de sauna si feminista activa. Iar sexul dispare din peisaj, lasand loc mortii.

4 responses to “fratele lui rousseau si marchizul de sade

  • luciat

    hm, sint curioasa sa citesc si eu. cel putin aia cu „majoritatea barbatilor nu cauta nici ceea ce e frumos, nici ceea ce e original, ci ceea ce e mediocru” imi suna foarte atragator 🙂

    ma gindeam la sora lui Shakespeare – inventata de virginia woolf. n-au nici o legatura? adica nu merge sa vezi in fratele lui rousseau un personaj care sa semene in vreun fel cu sora improbabila a lui shakespeare?

  • raul

    luciat, au mai fost pasaje atragatoare, insa aruncate in graba, printre frivolitati.
    eu nu am citit virgina woolf, mi-e fost mereu teama ca nu o pot duce…:)

  • Roxa

    Oh Raul, fii serios. Chiar cred ca ti-ar placea Virginia Woolf, sincer. :> Si citatul ala de care zice LuciaT e tare misto, mi-a dat tema de casa. 🙂

  • raulnecesar

    roxa, nu spun ca nu mi-ar placea (am vazut The Hours de vreo 8 ori), doar ca nu i-as suporta prea mult incalcelile.

Lasă un răspuns

