vise de oscar

Ultimele filme vizionate s-au lasat cu urmari onirice destul de bizare. Asa ca m-am hotarat ca ori de cate ori vorbesc de vreun film, sa-mi povestesc si halucinatiile. Prin urmare:

javier.jpgNo country for old men s-ar putea numi si „No country for good men” sau „No country for humans”. Filmul fratilor Coen are un suspans neintrerupt de nici o urma de lumina. Raul absolut isi este autosuficient, fara fisuri: totul ii cedeaza. Banii sunt totul, restul duca-se in iad. Filmul este extrem de violent si desi nu gasesc justificari in astfel de secvente cu maceluri blah-blah-blah, aici cred ca nu se putea altfel. Merita vazut!(desi exista si pareri contra)

dupa ce am vazut filmul am visat ca ma straduiam sa scot o namila de om din gura unui crocodil. Am reusit.

ispasire.jpg In Atonement raul este relativ (marturia falsa) insa efectele sale nu sunt mai putin necrutatoare. Ispasirea nu are nici macar efectul unui plasture, raul odata eviscerat ramane aruncat in lume, nuantele nu au nici un efect retroactiv. Mi-au placut cadrele alungite din film(mai mult ca sigur nu as fi avut rabdare sa citesc cartea lui McEwan dupa care a fost scris scenariul), insa la final mi s-a parut ca-i aud trilul lui Celine Dion cu „My heart will go on” si mi s-a cam aplecat.

visul: capitanul Jean-Luc Piccard incerca, de la bordul navei Entreprise sa ii teleporteze pe Cecillia si Robbie (indragostitii despartiti din de rea-credinta si razboi), unul catre celalalt. Nu a reusit.

ps.Am vazut si Juno si sunt de acord cu opinia asta. Dar doua filme cu gravide intr-o luna e cam mult (acesta si Knocked Up). Mi-a placut foarte mult Jennifer Gardner – foarte expresiva in disperarea ei muta. Nu am avut cum sa visez nimic dupa acest film pentru ca l-am vazut dupa-amiaza. Dar daca ar fi fost…probabil ca as fi visat ceva gen lapte si miere.

pps. A vazut cineva Michael Clayton?

18 responses to “vise de oscar

  • ionuca

    Si eu vreau sa vad Juno! M-au innebunit cei de pe omelodiepezi cu o piesa de pe soundtrack si acum nu pot sa mi-o scot din cap!!! 😀

    http://omelodiepezi.nimic.org/juno/

    Du du du du du du dudu 😀

  • kent8

    hehe, dupa ce am citit postul asta am gasit si cartea 🙂 @ anthony frost, 30 lei, pbk, in caz ca e cineva interesat. si daca postul asta pare spam, it is not! 😀

  • raulnecesar

    @ kent8: eu nu as citi-o, filmul e de-ajuns; spune-mi,pls cate pagini are omul sentimental al lui marias?

  • kent8

    conform amazon, 176 pagini (!) 😀 inca nu am vazut cartea.
    si cu toate ca a aparut deja editia pbk, se pare ca nu este disponibila.
    deocamdata 😀

  • raul

    multumesc, credeam ca ai pipait-o 🙂

  • psiheea

    am vazut michael clayton. e foarte bine facut, gandit si jucat. dar nu e original. e ceva intre firma si dosarul pelican. are niste shmekerii la montaj dar fac pariu ca nu are nominalizare pentru categoria asta. oricum, merita vazut macar de curiozitate.

  • raul

    @ psiheea: am retinut, merci

  • ameer

    Michael Clayton, dupa parerea mea, e foarte tipic. Nu e cu surprize, nu e cu plot twists, si ceea ce il face un film bun, e ca e foarte bine jucat 😀 Dar eu zic ca, tot la capitolul Oscaruri, „I’m not there” si „Gone baby gone” sunt de vazut 😉

  • raulnecesar

    @ ameer: multumesc, acum stiu ce vad in week-end

  • mia

    nu mi s-a parut ca e vorba de rau sau de bine in no country for old men. imi pare ca fiecare personaj isi indeplineste linistit destinul, sub ochi batranului serif care are intelepciunea sa vada tot ce se-ntampla, da nu si forta sau caderea sa influenteze (cu un picior in moarte fiind).
    e un film foarte elegant, foarte frumos construit tocmai fiindca joaca tontoroiul pe ce credem noi ca e drept sa se intample. eu asa zic

  • raulnecesar

    @ mia: nici eu nu cred ca e vorba de bine si rau in No country…e vorba doar de rau.Binele e atat de corupt incat nici nu mai e vizibil.
    Mie nu nu mi se pare ca personajele isi indeplinesc „linistit” destinul. Liniste e cand mori la 90 de ani in patul tau cu cerceafuri albe si cu toate cartile din biblioteca citite.

  • mia

    si cum ti s-ar fi parut oportun sa se manifeste binele in filmul asta?

  • raulnecesar

    nu cred ca ar fi trebuit sa se manifeste nicicum devreme ce el nu mai exista…

  • mia

    pai cum, ca exista. fostul soldat in vietnam se-ntoarce sa-i dea apa mexicanului, o iubeste pe nevasta-sa, nevasta-sa pe el, batranelul cu ghereta pe autostrada supravietuieste, ajutorul de serif supravietuieste, seriful probabil moare de moarte buna, prietenul lui mai batran la fel…
    exista filme „mai fara bine” ca asta, vezi funny games de haneke, de exemplu

  • raul

    eu asa am perceput…
    tipul din ghereta supravietuieste pentru ca a fost inspirat cand s-a dat cu banul. Binele nu are nici un aport.
    sau:eu nu cred vietnam guy isi iubea nevasta, iubea mai mult banii
    In plus chiar si supravietuitorii sunt corupti de neputinta.

  • mia

    ei, asta fiindca raul impresioneaza mai usor
    faza cu mosuletu e un trick, berdem vrea sa fie mana destinului, dar, de fapt, poate sa-l omoare pe vanzator chiar daca moneda zice ca nu. in realitate il cruta, chiar daca nu-si asuma responsabilitatea pentru asta.
    the vietnam guy isi iubeste nevasta, nu cred ca are vreo relatie amoroasa cu banii. pe-aia ii ia fiindca i s-au ivit in cale, stie ca posibilitatea sa-si schimbe viata e mai degraba o iluzie. nu e chestie de lacomie, ci de oportunitate valorificata sau nu.
    supravietuitorii sunt neputinciosi, da ce, criminalu nu e? vezi discutia cu nevasta lui vietnam guy, in care e invins. atunci e neputincios si in fata cui, a celui mai slab (aparent) personaj.

  • raul

    nu cred ca raul impresioneaza. raul inspira teama si groaza.

    cu totii sunt neputinciosi, dar personajul negativ e cel mai putin vulnerabil, deci cel mai puternic.

  • mia

    e cel mai putin vulnerabil fizic, in rest este perfect minabil.

Lasă un răspuns

