calatorie in luna

images.jpg Inventia lui Hugo Cabret de Brian Selznick, Editura Corint Junior, 2007

In timp ce citeam Inventia lui Hugo Cabret mi-am amintit de prima carte pe care am indragit-o atat de mult incat ii reciteam zilnic pasaje si ii analizam pozele fara sa ma ia plictiseala. Era vorba despre „Black Beauty” a Annei Sewell, intr-o editie generoasa, cu imagini clare si patetice – o comoara pentru un copil de noua ani care era obisnuit doar cu editiile prafuite din „Povesti nemuritoare” si care nu avea „Aventurile lui Habarnam”.

Sa revin la Inventia…Daca as fi avut-o la varsta aceea, probabil ca ar fi devenit una din cartile din categoria „savurat pe indelete”. Dar pentru ca am citit-o acum, intre doua romane despre oameni seriosi si disfunctionali, nu ramane decat o carte frumoasa intre rafturi, care nu se poate mandri cu afectiunea pe care i-as fi aratat-o daca s-ar fi nascut acum 20 de ani. Asta nu inseamna ca nu m-a entuziasmat si acum. Din contra…(doar ca am constatat ca mi-au cam disparut entuzisamul si mirarea care odata nu-mi dadeau pace).

Inventia lui Hugo Cabret este in acelasi o carte pentru copii, un roman grafic (si pentru oamenii mari) si un omagiu adus lui Georges Melies. Pana sa citesc cartea, nu stiam clar cine e Melies, dar o imagine din filmul lui -Calatorie in luna (1902) -m-a obsedat dintotdeauna:

voya.gif

Imaginea apare si in carte, alaturi de alte clisee din filmele lui Melies care nu s-au pierdut sau care nu au fost topite…

Piesa mea favorita de la Smashing Pumpinks,Tonight Tonight, are videoclipul inspirat din Calatorie in luna:

8 responses to “calatorie in luna

Lasă un răspuns

