E

biblia-alimentara.jpg Biblia alimentara, de Gheorge Mencinicopschi, editura Litera, 2007

Nu am de gand sa povestesc despre brosura acesta, care contine descrierea detaliata a tuturor aditivilor alimentari din Uniunea Europeana (oare aditivii din Africa sunt diferiti fata de cei din UE?), desi ma incearca niste citate de genul-deschid cartea la intamplare- „suferinzii de fenilcetonurie, maladie genetica, cu o incidenta de 1:20000 copii nu au voie sa consume fenilalanina, aspartamul fiind interzis acestora”punct.

Doar ca prezint un studiu de caz. Azi mi-am cumparat unul din dulciurile mele preferate: zott liegeois, in traducere libera, pe eticheta”desert de caramel cu frisca”:

zott.jpg

Ochisem demult ca are in continut ingrediente contra naturii, ca: amidon din porumb, nu simplu, ci modificat, grasimi vegetale nu oridecareci intarite, agenti de intarire: caragenan (E 407), faina de seminte de guar (E 412), emulgator si chiar bioxid de titan.

Hai sa va traduc:

-E407 (care se mai comercializeaza sub denumirea de lambda-caragenan), la sobolani a produs cancer de colon, fiind si imunosupresor. E laxativ si poate provoca si ulcer. Cica nu e recomandat consumul frecvent.

-E412 (guma guar) poate provoca balonari, greata, crampe, alergii si eczeme. 5 in 1, dintr-o inghititura.

-despre E171 (dioxidul de titan) nu se scrie mult, doar ca e un colorant artificial care nu trebuie consumat frecvent.

-E472b este cosiderat inofensiv, desi se poate obtine si din animale sau plante modificate genetic si poate cauza un cocktail de diaree, ameteala, sete si confuzii mentale.

Si ar mai fi niste arome si substante mutante, zahar si multa gelatina: o nebunie de desert. Voi ce-ati mancat ultima oara?

14 responses to “E

  • ionuca

    Ceva chestie de la Mili, Dou smth. Ah, acum mananc eugenii. Mai am vreo 40 😀

  • ameer

    Umm…..mananc si eu desert dintr’ala. Si nu voiam sa shtiu ce e in el…ca acum n’o sa mai manac 😀 Pierde zott-ul un client asta fidel… :-/

  • Roxa

    Oh for crying out loud, paranoia totala. Sobolanii mor din cantitati foarte mici de asa ceva. Ce s-ar intampla daca am citi toate E-urile de pe produse ? Ne ferim intreaga existenta de E-uri si maine ne loveste o masina, noah wow, ce viata sanatoasa am avut. Crap.

    Concluzia-i ca poate avea sosete pana-n dinti si sandale, mustata si bluza galbena, da` sa nu citeasca etichete. 😀

  • Iulia

    ba sa citeasca etichete,serios…cu mine la cora, rezemata de cosh,uitandu-ma la tenesi,in timp ce el citeste si citeste,iar ei traduc deja cele 4 E-uri de mai sus. foarte frumos:)

    on topic,acum ceva vreme,citeam o eticheta de fanta cu ramona si matei (pentru ca eu citesc etichete inainte sa cumpar orice) si era ceva de genu’ (cifre fictive, orice asemenare cu realitatea, blah, blah) : E125, E209, E314 si E11. Si ne gandeam noi ca E-ul asta ultimul e ori foarte cool si atunci il lasa la final asa,save the best for last, the special guest star, ori nociv total si atunci sfideaza ordinea numerica si il pun ultimul sperand ca io consumatorul, ma plictisesc pana ajung la el si fie nu il retin fie nu imi mai dau seama, FIE e pur si simplu un E mai slab, care nu prea face nimic, nu da cancer la colon, nici alergii, ci vine atasat cine stie carui alt E si atunci, deh, e neglijat si marginalizat. Uite imi pare rau ca nu l-am retinut ca sa vad daca doar magnatii astia de la Coca Cola au tratamente discriminatorii sau si Nestle, John West si 7days uneltesc… 🙂

  • raul

    @ionuca: si zacusca? zacusca?!?!
    @ameer: asta inseamna ca o sa-ti faci budinca de casa? 🙂
    @roxa: iti doresc o viata lunga :))))
    @ iulia: nu stiu de fanta sau cola, dar cornurile 7days cica nu au nici urma de croissant…totul e „plastic”. Ca si „Magura”.

  • ionuca

    Aia e facuta de ai mei fara coloranti, fara conservanti. Si e ataaaat de buuuuna 😛

  • ionuca

    Uhm, cred ca trebuia virgula dupa ai mei. Do edit the comment, please 🙂

  • marius B.

    roxa, eu zic sa te infestezi cu HIV ca oricum, ce conteaza, maine poate da peste tine o masina!

  • raul

    :)))))))))))))))
    si sa-mi mai spuneti ca eu sunt ala rau

  • Roxa

    Hai sa nu comparam. N-am zis sa nu fim precauti, da` nici paranoici. So shut it.

  • marius B.

    Of of, ce sa shut it? Ce-i aia? Pai din comentariul tau se intelegea ca sa nu fim precauti cu E-urile ca oricum s-ar putea sa dea trenu’ in noi. Haidem sa mancam (plastic) si sa bem, ca poate maine vom muri! 🙂 Ok Ok, o sa ma shutuiesc!
    Pax

  • A

    Si acuma, la cafea, maninc o lingurita de miere.

  • raul

    mai bine un ceai verde 🙂

Lasă un răspuns

