cel mai bun incipit

Anda scrie aici despre cel mai frumos incipt din literatura germana. Mi s-a facut pofta instant sa-mi prezint preferintele pe care le aveam in minte de ceva vreme (am purtat la un moment dat o discutie cu cineva pe tema asta):

„Cum si-ar putea imagina cineva vreodata ca s-ar putea trezi cu o moarta in brate si ca nu-i va mai vedea niciodata chipul al carui nume si-l aminteste.” – Maine in batalie sa te gandesti la mine de Javier Marias (Univers, 2002)”

„Ne-a fugit pamantul de sub picioare, mie si fratelui meu, cand, intr-o dimineata, inaintea rasaritului, tata si-a dat sufletul, fara sa strige pazea.” – Fetita care iubea prea mult chibriturile de Gaetan Soucy (Polirom, 2004)

E de ajuns sa va spun ca sunt Juan Pablo Castel, pictorul care a ucis-o pe Maria Iribarne; banuiesc ca procesul e inca proaspat in amintirea tuturor si nu-i nevoie de mai multe amanunte despre mine.” – Tunelul de Ernesto Sabato (Humanitas, 2002)

„A doua zi nu a murit nimeni.” – Intermitentele mortii de Jose Saramago (Polirom, 2007)

Mda, am o obsesie tanatica (dar nu e singura). Pe voi ce inceputuri beletristice v-au convins?

6 responses to “cel mai bun incipit

  • adriana

    Am ajuns azi-dimineata si nu am fost bine primiti, fiindca pe plaja nu era nimeni decat gramezi de tipi morti sau bucati de tipi, de tancuri si de camioane distruse.” [ furnicile, boris vian ]

  • Korova

    Ah, superb inceputul lui Soucy, superb. Cand a aparut Fetita, am ezitat (nu ma uitasem la prima pagina, nu ma uit niciodata). Tocmai ce-am ridicat azi un colet de la Polirom. nu-i nimic, mai bag o comanda.
    nu-mi amintesc niciun inceput care sa ma fi marcat, daca, o sa revin.

  • ameer

    La Saramago m’am gandit prima data cand am citit postul Andei. 😀 There just is something about it..

  • raulnecesar

    @adriana: misto, apocaliptic, pe gustul meu
    @korova: am impresia ca „Fetita care iubea…” s-a epuizat (a intrat de ceva vreme la promotia de 1 euro si de obicei promotia asta garanteaza epuizarea oricarui titlu)
    @ameer: 🙂
    mai vreau!

  • Anita

    ‘Dedic aceasta carte primului ei cititor.’-[Relatare despre moartea mea-Gabriel Chifu] 🙂

  • Incipituri… « There was another life that I might have had, but I am having this one

    […] A avut Anda o idee tare misto, a preluat’o si raul – si sper in curand sa aiba timp si terorista, si capricornul, si ligia , si ionuca si Alin…si […]

Lasă un răspuns

