sexul beletristic

Vand carte de 6 ani; m-am specializat in a fi negustor de carti. Am invatat pas cu pas cum se ambaleaza o carte in vorbe si tonuri delicate si am stiut dintotdeauna ca orice volum are un cititor pasional, trebuie doar sa-l gasesti si de cum l-ai mirosit, trebuie sa-i oferi carnalitatea de celuloza dupa care tanjeste.

Am trait vremuri frumoase si dificile; clientii mei preferati au fost dintotdeauna indragostitii pudibonzi pentru care amorul livresc perfect se consuma doar intre pagini singulare si neexplicite: erau carti pentru care trebuia sa infrunti furnizori plictistiti care puneau la inaintare doar cele mai hot bestselleruri: doar marimea si numarul (de exemplare) conta! Cartile mai rare si stinghere erau sortite la semiimpotenta in depozit, pana se trezea un indragostit care nu punea pret pe aspect si voia sa salveze de la onanie o carte mai rara. Aceste carti resuscitate de pasiunea inexplicabila a vreunui cititor masochist (parerea mea) au fost dintotdeauna cele mai caste, asexuate pana la eunucism. Ca librar, am savurat amestecul de enigma si virtute aparenta.

Am vorbit de minoritate pana acum; sa va povestesc despre ce voia multimea? Care erau cele mai rasfoite carti? Nu cred ca e nevoie: “sexul vinde” e deja o tautologie. In aceste conditii mi-am propus sa conving pudibonzii sa cumpere o carte care are si continut erotic. Sau sa dau o sansa si tomurilor desfranate sa fie alese de cititorii mai selectivi pentru care sexul trece usor, dar se citeste mai greu.

Si am inceput prin a incerca sa fac o selectie intre literatura considerata normala si cea patologica, blamata de spiritele serioase.

Am gasit erotismul dintr-un roman atat de melancolic incat nici nu mi-am dat seama ca expresiile explicite redau sacrificiul suprem in iubire. Apoi am dat peste un roman ale carui singure pasaje patologice constau in scene schematice de sex intre persoane de acelasi sex. O carte nerecomandata conservatorilor? Nicidecum, eventual nerecomandata celor alergici la politica (aspectele diplomatice erau mult mai indecente decat vagile defulari gay). Apoi, in alta scriere, sexul infidel apare ca un apendice al mortii iar nevoia de izbavire a fost mai prezenta ca in orice tratat de mantuire.

Am facut una din cele mai uzuale erori incarcand sa disting intre literatura obisnuita si cea erotica. Autentica atitudine senzuala releva insasi esenta literaturii. Sexul beletristic nu are nimic epatant, e ca orice acuplare:un act de creatie sau o complicata partida scurta facuta de amorul artei.

fotografia este luata de aici

10 responses to “sexul beletristic

  • silviu

    Foarte misto textul.
    Acum esti tot la o librarie? Cum e?

  • raulnecesar

    multumesc, este primul text pe care l-am scris „la cerere” despre literatura erotica; e destul de rigid, insa nu am simtit nevoia sa ma destrabalez 🙂

    nu, nu mai libraresc 🙂

  • mothers of invention

    borges si zappa ar tresari citind acest text de 5 scaieti.hei man, e grafomanie presarata cu nostalgii intrauterine.se vede treaba ca de cand s-au inventat anticonceptionalele nataura a devenit ingaduitoare cu cei care confunda onania cu masturbatia,ca sa nu mai vorbim de vechiul testament..vezi ca sexul beletristic mai poate infiinta ceva filiale cu denise si cartile de pe noptiera ei.in rest se scrie O DATA CU, nu ODATA CU.de stiut cand se citesc CV-uri.Cu regretul ca lumea minunata a librariilor e lasata pe mana unor comis-voiajori.

  • raulnecesar

    @ mothers : mersi pentru lipsa de indiferenta fata de text si pt corectura.
    pentru restul, iti transmit ceva in spiritul textului, te prinzi tu ce (se vede din patosul cu care scrii ca ai multa nevoie).

  • mothers of invention

    ma asteptam sa inlocuiesti pe c cu k ca se vede treaba esti mai obisnuit cu tastele decat cu spiritul. daca chiar vrei sa vezi un blog penetrat de spirit muta-ti admiratorii pe jazzyeliza.blogspot.com.daca nu,rontaie seminte in biroul lui liiceanu evitand cu grija mirosul de ciorapi de nylon imbibati cu mucegai de casa scanteii si hachette.. sau cauta pe poezie .ro freejazz si literatura.tot pe acolo iti dedic un textulet numit baronul de crac mai tare decat guliver.si acum vorba concitadinului tau ciuruit-pistruiatule n-o sa ne mai vedem o bucata de vreme.sau:nu-i prost valahul. suntem o tzara cu apa dura.

  • raulnecesar

    daca nu era faza cu semintele, ti-as fi spus ca ma plictisesti.asa m-ai si facut sa rad, (si) pentru ca esti cam defazat

  • mothers of invention

    he ,se cauta persoana dinamica la cj-din motivele cunoscute-.adu-ti aparatul de facut balonase,ca sa rada personalul trunchiat de revizorii gogolieni. ca vad ca fara smailuri te plictisesti.ce te-ai face fara youtube?

  • raulnecesar

    te rog, sterge-ti frustrarile cu niste poezie sau masturbatie, ma rog, stii tu la ce te pricepi cel mai bine.
    si ar fi frumos sa iesi din anonimat, ca sa stiu de cine sa-mi fie mila

  • odette

    draga mothers of invention esti analfabet

Lasă un răspuns

