acum 100 de ani

De cand am gasit imaginea asta pe un site de vintage ads, mi-am dorit sa gasesc un text potrivit. Zilele trecute am rasfoit „Despre Dumnezeu si om – din jurnalul ultimilor ani”, Lev Tolstoi (Humanitas, 2005). Nu am reusit sa citesc cartea; m-a cam deranjat dispretul lui Tolstoi pentru romane si „vraja esteticii”, dar am gasit cel putin un citat care sa se asorteze cu imaginea: ” Viata este atat de plina de contradictii in raport cu tot ce gandim si simtim, incat avem nevoie de ameteala tutunului si a vinului”. Oare el cu ce fel de ameteala era mai familiar?

Am mai gasit ceva semicomic: „Daca Hristos si-ar face acum aparitia, i s-ar cere un autograf si nimic mai mult.” Tolstoi spunea asta in anul 1910.

Lasă un răspuns

