necuratu’ din salon

1.O data pe an, mama se „odihneste” intr-unul din spitalele din Bucuresti in timp ce isi face niste analize. Prilej cu care eu ii livrez o carte aleasa, la cererea ei, in primul rand pe criteriul marimii caracterelor. Cam restrictiv, din pacate, dar am avut si surprize misto (de exemplu: „O casa la capatul lumii” de Michael Cunningham).

La ultima vizita am fost surprins sa vad in salon coperta unei carti pe care nu i-o adusesem eu; era ceva gen thriller mistic, despre asasinarea lui Culianu. M-am precipitat imediat:

-De unde ai cartea aia?

-Am cumparat-o…

-?!?! Cum? De ce? De unde? Nu-ti aduc eu carti?

-Pai era un tanar care vindea carti prin spital, cara o geanta plina si mi s-a facut mila de el…

Apuc cartea sa ma uit la pret. Stiam ca acest titlu a intrat mai demult la promotia 1 euro. Pe coperta a patra scria „30 lei”. Vazandu-mi fata, mama incearca sa ma linisteasca:

-Nu am dat cat scrie acolo; a costat doar o suta de mii…

WTF? Cui i-a trecut prin cap sa cumpere carti la 4 lei si sa le vanda prin spitale cu 75% mai mult?

2. Tot in acelasi salon, acum vreo trei ani. Mama imi povesteste cum preotul spitalului intrase in incapare si vazandu-le pe „internate” citind, le adreseaza felicitari. Se apropie de fiecare sa vada titlul cartii si intra in extaz cand observa ca (aproape) toate femeile citesc Biblia, Noul Testament, etc. Doar mama citea o carte cam subtire, de buzunar, cu coperta maro. Cand ii ridica coperta, are un soc (mi-ar fi placut sa-i vad fata), dar nu spune nimic.

Mama citea Diavolul si domnisoara Prym.

14 responses to “necuratu’ din salon

  • scriitor-in-devenire

    Pai, cartea aia este o carte foarte moralizatoare! Arata pana unde poate decadea omul din patima banilor, a dorintei de a isi depasi conditia nefericita cu orice pret… si cum functioneaza la oameni mecanismele de aparare pentru justificarea oricarei abateri de la o minima morala (nu neaparat religiosa) putandu-se ajunge si pana la justificarea morala a crimei – i se gaseste chiar un mobil nobil( hi, hi, hi- rade dracusorul din noi). Din pacate ptr preotul din salon, reprezentantul clerului din carte e cel mai tare ridiculizat acolo in cartea lui Coelho dinadins sa arate ca cei care par a fi cel putin teoretic cei mai puternici moral sunt la fel de vulnerabili ca cel mai slab dintre slabi.. Dar cred ca preotul cela din spital nici macar nu stia continutul… In fond, ca morala, cartea aceea poate trece chiar drept crestina….:) Doar 2 carti mi-au placut din tot ce s-a aberat Coelho. Si asta e una din ele.

  • Delia

    chapeau bas pentru mama! sa-ti fie sanatoasa. ne vedem maine, nuu? la best-ullll best:)!

  • oana

    politia cartilor.. nu alta …

  • oana

    i have a confession to make…

  • raulnecesar

    @ scriitor: i-as fi dat-o pe Veronika preotului sa o exorcizeze 🙂
    @ delia: yes,yes, ne vedem in speranta ca ne zarim 🙂 ne gasim in primul rand?
    @ oana: hmm

  • Delia

    ne auzim telefonic:) pastreaza-mi un loc in fata ca nu vad altfel:)!

  • scriitor-in-devenire

    si eu. Veronika e cea de-a doua carte care mi-a placut… pentru discursul despre nebunie pre intelesul tuturor. Pentru tema de regasire a reperelor: nu stralucit exploatata ci cam telenovelistic pe alocuri… mda a mers… Memorabila mi s-a parut faza in care cravata pe care o poarta toti oamenii sanatosi e reprezentata f convingator ca un accesoriu al unui ins cu inclinatii suicidale…
    so much about normalitate… 🙂

  • irinutza26

    chestia cu vandutul cartilor la suprapret am experimentat-o si eu. Am fost in Cluj si era un targ de carte, iar cartile in engleza de la Penguin erau la reduceri, 8 RON fiecare. Cat am stat si m-am uitat pe acolo, vine un nene care ia vreo 15 carti, clasici mai ales. A doua zi le vindea in fata la un mol cu 15 RON…deci se fac bani din asa ceva…

  • oana

    @raul: am cumparat carti de la eminescu 😀

  • raulnecesar

    @ irinutza26: in fata la mol? foarte interesant; oare cine le cumpara?

    @oana: eminescu sa te judece!

  • irinutza26

    chiar nu stiu cine le cumpara…si-a ratat, probabil, „targetul”

  • psycho doll

    mdah..imi place:D

  • AnnieN

    Asta a fost chiar tare de tot!

Lasă un răspuns

