buddha of compassion

In week-end am vazut Kundun, filmul lui Scorsese despre Dalai Lama si plecarea lui in exil. Mi-a placut atat de mult, incat nu am putut compara starea pe care mi-a dat-o decat cu linistea castigata in urma excursiei de la Taize de acum cativa ani.

Am hotarat sa imbratisez „buddha of compassion” si sa ma mentin intr-o stare de serenitate permanenta, sa redevin zen, sa fiu bun si sa iau toate flyerele care mi se ofera pe strada (si sa spun si „multumesc”), sa iert pacatosii care imediat ce ies de la metrou isi aprind tigara si scuipa fumul aiurea, pe fata nefericitilor nonsmokeri, sa fiu intelegator cu soferul de taxi care se scobeste in nas si-mi povestete cate femei a futut el intr-o saptamana (dar nu uita sa-si faca de trei ori cruce cand trece prin fata vreunei biserici), sa ma abtin sa lovesc cainii de langa club care ma latra in fiecare zi, sa nu mai alung barzaunii care au invadat smochinii, sa nu strivesc corola de minuni a lumii, etc.

Dupa ce am imbratiasat aceasta hotarare, am fost acostat de o doamna in varsta care se plimba plictisita si, ce-i drept cam istovita pe bulevardul Dacia. M-a intrebat daca nu vreau sa o ajut sa treaca strada. Oao, providenta mi-a pus credinta la incercare!

Evident ca nu am traversat-o pentru ca nu era nici o trecere de pietoni prin preajma iar circulatia era ucigatoare. I-am salvat viata.

11 responses to “buddha of compassion

Lasă un răspuns

