un film obisnuit si bun

am vazut aseara un film misto. fara cadre statice si lungi, fara cefe filozofice care se plimba prin campusuri, fara straini care se exprima doar cand isi dezgolesc picioarele in hoteluri japoneze, fara flori frante sau indivizi speciali care nu se pot exprima decat fumand alb-negru.
filmul pe care l-am vazut eu are razboi, drama, amor, evrei care lupta pentru supravietuire, nazisti rai, evrei si mai rai, nazisti ok. e un film olandez, hollywood style, lung de vreo doua ore si ceva, care m-a prins. se cheama Black Book :

22 responses to “un film obisnuit si bun

  • Korova

    hihi, misto atac la indie:D

  • Ana

    eu il luasem pt ca eram curioasa cum e Sebastian Koch in alt rol decat cel din Das leben der anderen…intriga e interesanta dar tin minte ca am ramas cu un gust amar din cauza actritei din rolul principal… nu mi-a placut deloc

  • clubdeclub

    Interesant film,si inspirat din realitate.La putin timp am fost chiar in Olanda,in concediu…..O tara asa de mica si asa de frumoasa!

  • dragos c

    Mie mi s-a parut un film de categoria a doua. Mai ales faza cu ciocolata, a fost de tot rasul!…

  • raulnecesar

    @korova: nu la tot, doar la indie-ul banal, cu pretentii
    @ana: mie mi-a placut tipa, destul de bruta, ca toate celelalte detalii
    @clubdeclub: vorba lui dragos, daca faza cu ciocolata a fost reala…
    @dragos : lasa, nu arunca cu pietre ca tu te-ai entuziasmat la ultimul indiana jones (categoria a cincea) 😛

  • EgoN

    tie broken flowers sau lost in translation ti se par indie-banale, cu pretentii? atunci ce sa zic, vizionare placuta la filmele tale de hallmark 😉

  • raulnecesar

    nu, mi se par extrem de plictisitoare. de cand le-am vazut nu mai suport fata grava a lui bill murray

  • Watching Silhouette

    ff bun black book, dar pentru mine niciodata, dar NICIODATA peste lost in translation:) (ca de altfel niciun film din deceniu asta)

  • EgoN

    nu mai inteleg. 🙂 in postul tau faci referire la ele. apoi spui ca sunt filme indie-banale, cu pretentii. apoi revii si spui ca de fapt nu-i asa, ti se par extrem de plictisitoare.
    nici pe mine nu m-a dat pe spate lost in translation. si eu consider mutra lui murray dezagreabila. dar cu toate astea nu e un film banal si nici indie nu prea ea. e simplu, sensibil si usor. it wasn’t our cup of tea, dar nu poti sa-l desfiintezi asa usor. sau daca vrei sa-l desfiintezi, desfiinteaza-l cu un film beton, nu black book.
    iar la broken flowers, aceeasi kestie, cu mentiunea ca ala mie mi-a placut mult. si nu e deloc, dar deloc indie. e cat se poate de mainstream. faptul ca e facut de un regizor cult indie, nu-l face sa fie indie. 🙂
    that’s all 🙂

  • Watching Silhouette

    si apropo de cefele lui Van Sant, chiar n-au nimic filosofic, sunt pur si simplu cefe de Doom, Quake sau ce shut-em-up vrei tu!

  • raulnecesar

    @ egoN: banalul nu exclude plictisul, in opinia mea.
    neinteresant, fad, marunt, whatever…
    cand am vrut sa scriu ceva despre black book, nu aveam intentia sa scriu despre niste filme care mie nu mi-au placut; doar ca filmul asta mi-a dat o stare misto, pe care numai un roman de aventuri mi-a mai dat-o si am ajuns sa compar feelingul asta cu chinul la care m-au supus filmele pe care le-am pus eu la zid.
    @watching: ai dreptate, si el are dreptate:
    http://www.zombie6.ro/?p=2003

  • EgoN

    bravo ..daca subscrieti la voma aia de post al lui zombie, nu stiu ce sa mai zic. vizionari placute. adios.

  • kent8

    si s-a confirmat:
    lost in translation fie iti place de la bun inceput, fie e plictisitor pana la capat.

  • kent8

    dar atatea suparari si orgolii doar pentru ca cineva nu are aceleasi „filtre” pentru acest film – sa mor io daca inteleg!

    mie mi-a placut la nebunie filmul. si l-as revedea oricand. dar stiu ca e un film pe care, daca il simti, il adori, daca nu, e o limba straina, ce devine plictisitoare si superficiala.

    which is neither bad, nor good.

    it just is.

  • Andrei

    @EgoN „adios”-ul ala de la final pare asa a hallmark. Hai sa iti spun un lucru, mie mi-a placut si Lost in Translation si Broken Flowers dar asta nu inseamna ca trebuie sa arunci cu „vome” in toti cei care nu impartasesc preferintele tale in materie de filme. Nu trebuie sa ai insomnii noaptea doar pentru ca unii sau altii nu recunosc calitatea regizorala, actul artistic sau mai stiu eu ce. Cred ca avem dreptul la pareri fara sa aruncam priviri de sus. Si inca ceva, daca nu respecti parerile celorlalti nu te respecti pe tine. Pa

  • raulnecesar

    saracu’ hallmark, cu ce a gresit el?
    adios mie imi suna a desperado style…

  • clubdeclub

    @raulnecesar : Faza cu ciocolata nu a fost reala…..Ce inseamna film,pana la urma? Si regizorul,scenaristul,etc au si ei imaginatie si de aceea o folosesc…. Este exact cum a facut un prieten de al meu cand ne uitam la un film cu Steven Seagal,nu mai stiu care,si unde asta batea la unul de vreo’ 10 minute :”Ba,ce a imbatranit saracul,uite cat se chinuie cu ciucindezu’ ,altadata il facea praf in 2 secunde…”

  • clubdeclub

    @dragos c : valabil si pentru tine ce am scris mai sus . Iti spun sincer ca nu imi mai aduc aminte faza cu ciocolata ,probabil ca era penibila,asa cum zici.Dar am ramas cu ideea ca filmul mi-a placut,si atat!

  • EgoN

    @andrei:
    nu eu am aruncat cu vome. m-am adaptat stilului pestilential al celui de pe blogul zombie. acolo era un atac mitocanesc nu doar la adresa filmelor lui gvs, ci si a regizorului in sine. raul a subscris opiniei de acolo.
    si nu, nu va luam de sus. spuneam si spun in continuare ca ar tb sa o lasati (lasam) mai moale cu judecatile de valoare – „bun, prost”. orice judecata de valoare se face in functie de niste criterii de valoare pe care unii dintre noi le stapanesc mai bine iar altii nu.
    de ce nu preferati sa spuneti „imi place/nu imi place”? ar fi mai fair.
    si scuteste-ma cu respectul, cauta alti musterii carora sa le spui aforisme de gimnaziu.
    adios-ul era putin melodramatic, dar cand faceti misto de gvs doar ca sa fiti cool negand un coolness evident, ma comport umoral.;)
    that’s it.

  • Andrei

    @EgoN:
    din cate imi amintesc eu nu am facut misto nici de gus van sant si nici de filmele discutate aici asa ca, inainte sa iti arunci vomele, ai grija pe cine stropesti. in alta ordine de idei trebuie sa stii ca fiecare e liber sa isi expuna parerea care poate fi impartasita sau nu de unii dintre noi, putem sa nu fim de acord cu asertiunile unora dar nu facem trimiteri de doi lei (a se vedea hallmark) iar apoi ne luam atitudinea de domnisoara de la pension („adios”). ca spuneai de criterii de valoare, tin sa te anunt ca fiecare din noi are un sistem de valori, suntem diferiti si asta e situatia. „scuteste-ma cu respectul” e o replica de un copil aflat la pubertate aflat in razboi cu toata lumea. inteleg ca ne ceri sa o lasam mai moale cu judecatile de valoare dar cred ca si tu ai facut acelasi lucru aruncand cu noroi in filmul asta. imi pare rau daca tu crezi ca lumea scrie pe bloguri doar ca sa fie cool. in fine hai ca pic in capcana ta si incep sa dau lectii de doi lei. „Succesuri!”

  • cu filmele « BolaDeNieve

    […] noiembrie, 2008 by boladenieve78 am citit postul lui Raul despre filme si initial am vrut sa comentez – ma ofticasem ca se ia de Broken Flowers sau Lost in translation, […]

  • EgoN

    @andrei
    nu mai am chef de nici o polemica. ma bucur doar ca suntem, asa cum ai precizat, diferiti.

Lasă un răspuns

