karim rashid designed by viorica buica

karim-1Ati auzit probabil pana acum de cartea Design yourself de Karim Rashid, aparuta la Publica. Este o carte de lifestyle scrisa de superstar-ul design-ului contemporan (citez de pe coperta), pe care nu am avut rabdare sa o citesc cap-coada, doar am rasfoit-o, si dupa ce am aflat, zic eu, esentialul, am pus-o sictirit deoparte. Esentialul e cam asa: fa-ti ordine in viata, in dulap si in biblioteca (citez: fara rafturi de carti), bea multa apa, fa sex zilnic, danseaza samba, etc. Nu vreau sa fiu carcotas, are si parti bune, de bun-simt, gen „evita marginile ascutite”, „lasa lumina sa intre in casa”, „pentru fiecare lucru nou cumparat, arunca sau recicleaza altul”, insa per ansamblu, cartea mi se pare un bull-shit scump  – vreo 80 de lei- de plastic.

Nu aveam de gand sa scriu despre ea – la ce bun? – doar ca un articol din Republik-ul de luna asta mi-a facut pofta. Viorica Buica a realizat un interviu cu superstar-ul design-ului contemporan, Karim Rashid pentru aceasta revista completa de film/muzica/fashion/arta/advertising/design/arhitectura. Va imaginati: se intalneste un reprezentant al unui trendsetter publicistic cu un vizionar al designului. Trebuie sa iasa o minune de interviu, nu? Sau macar unul care nu e banal, cu accente avangardiste…

Interviul are patru intrebari: nu ma leg de prima si de a patra pentru ca nu vreau sa ma lungesc inutil (dar ca sa rezum: prima se leaga de originile lui Rashid, la care el raspunde ca e e cetatean global, iar pe a patra nu am inteles-o, e prea utopica). Intrebarea a treia este atat de originala, incat pare desprinsa dintr-un interviu luat de un reporter din Sovata Andreei Balan: Ce proiecte ai pentru viitor?  Karim probabil nu se astepta la asa ceva, astfel incat, pus in dificultate, raspunde: „Nu o sa ma opresc din munca…”. Viorica Buica nu se lasa si continua: Te inconjori de obiectele pe care le creezi? Oare ce raspunde Rashid? Ca prefera sa cumpere produse de duzina de la ikea, ca are peretii tapetati cu carti? Raspunsul lui e neasteptat: „Casa mea este compusa in proportie de 95 % din obiectele mele”. 

Raportat la intrebarile Vioricai Buica, intrebarea „Cine a zugravit aici?” pe care am auzit-o acum cateva luni, in fata unor pereti albi, imi pare efectul unor nopti nedormite de studiu despre tencuiala.

 


8 responses to “karim rashid designed by viorica buica

  • alex leo serban

    in ‘elle’-ul pe decembrie este o punere la zid a lui k. rashid (semnata tom wilson) care e super-savuroasa ;P

  • ruki

    spatiala femeie, viorica buica!

    si sa stii ca am inceput sa cred mult in insemnatatea oamenilor care practica munca de zugrav. de exemplu, noua ne executa peretii chiar acum un legionar si un concupiscent. ghici ce culoare ne recomanda primul si ce textura cel de-al doilea? vezi tu, un perete alb nu e un perete alb, e o declaratie, iar zugravul o unealta a destinului si a istoriei.

  • raulnecesar

    @ als: mi-a placut cel mai mult faza cu “in toate pozele afiseaza un ranjet atoatestiutor, care aminteste de zambetul arogant al unui elev care tocmai a tras un part silentios in clasa”. Eu veam de gand sa pun o poza de-a lui in post, dar toate erau prea stridente (am vazut cocalari mai cu stil pe cocalari&pitzipoance)

    @ruki: din ciclul zugravi zen:
    *ce e aici?* m-a intrebat un vecin in timp ce atingea un perete la mine in casa
    * o zugraveala*, i-am raspuns
    *nu-i adevarat, e munca unui zugrav*

  • ruki

    :)) divin! iti dai seama ca maine de-abia astept sa fac gluma asta sefei: „mirela, ce e aici?”
    „un print..”va raspunde ea usor speriata…
    „nu-i adevarat, e munca unui publicitar!”
    :))

  • kent8

    tom wilson rules! 🙂
    a dat de baut whiskey la lansarea aoleu # + hardcomics 8 @A.F.

  • andreea

    http://www.clockwise.ro, atata va spun..

    karim rashid asta nu ma da pe spate, da’ face chestii misto, cum ar fi ceasurile KAJ pe care le gasiti pe site-ul clockwise.ro

    si fara legatura cu KR, sper sa va placa / intrige in vreun fel si NOOKA 😉

    have fun si scuze anticipat daca v-am inoportunat cumva cu post-ul asta

  • Viorica Buica

    as dori sa precizez ca interviul a fost realizat de mine pentru revista igloo, unde este publicata varianta completa, in cadrul unui material despre conferinta pe care Karim Rashid a sustinut-o la Bucuresti
    „colegii” de la Republik au „scos” din el 3 intrebari fara cap si coada, intr-un material pe care eu nu l-am vazut si nu l-am verificat…greseala mea.

  • raulnecesar

    „simpatici” colegi; si asa e si revista! 🙂

Lasă un răspuns

