the moment

img_3519

The moment, right then That was happiness
asa am retinut in The Hours. Asa zicea Clarissa „Dalloway” Vaughan. Ca exista un moment major de fericire pe care nu-l constientizezi decat dupa ce a trecut si ca nu te alegi decat cu asta, si cu regretul sa s-a dus. Aseara am vazut Paris, in care un tanar aflat pe ultima suta de metri isi suna fosta colega dintr-a sasea alaturi de care a dansat prima data si ii spune: a fost momentul cel mai fericit din viata mea. Cu atat sa ne alegem? Un singur moment mai rasarit pe cap de nefericit-continuu? Nu cred. O fi unul mare, de referinta, o dimineata obisnuita on the beach, dar cum ramane cu celelalte clipe, cu intalnirile, cu impacarile sau cu revederile? Restul vietii nu cred ca arata -chiar si pentru cei mai pesimisti -ca o petrecere ratata. Sunt sigur ca exista mai multe momente de care se bucura mai ales cei care reusesc sa se mentina in prezent. Un 3 in 1 constant, past, present & future as one. Nu ca atunci cand savurezi un film, dar gandul iti mai zboara la vinul din frigider sau ca atunci cand mananci o cutie inteaga de inghetata Nirvana cu gandul ca totusi ai o chirie de platit…Ci ca atunci cand citesti o carte si uiti complet de tot ce te inconjoara. Sau cand te afli pe strada, e iarna dar toamna, alegi sa mergi pe jos pana la serviciu, sa calci pe frunze, sa te opresti la semafor si de bine ce e, sa uiti ca trebuie sa traversezi si sa stai locului pur si simplu.  Sau cand stai la birou, pe semiintuneric, lucrezi, te opresti, te uiti in jur si iti zici: sunt acolo unde mi-am dorit, de fapt sunt aici unde mi-am dorit. Sau cand bei un pepsi intr-o cofetarie si incepi sa fredonezi cantecul stupid de la radio fara sa-ti pese de nici nu mai conteaza ce? 

Am intrebat care e secretul? Pentru ca vreau sa traiesc un moment continuu. Cum as putea sa fiu mereu in prezent? Cineva mi-a spus ca numai Buddha poate, altcineva mi-a raspuns la fel. Ar trebui sa ma multumesc cu resturile, pana la o eventuala si imposibila iluminare… Dar pana atunci am invatat altceva: cand voi mai vedea pe cineva pe peron la metrou cu umbrela deschisa, am sa-l recunosc.
The moment, right then

18 responses to “the moment

  • c.est moi

    ..pentru mine // cand va impleti cineva limbajul povestilor in vorbirea de fiecare zi, il voi recunoaste:)

    ps. fotografia m’a dus cu gandul la filmul „everything is illuminated”:) daca nu l’ai vazut, ti’l recomand!

  • c.est moi

    :)…nu ti l’o placut..

  • boladenieve78

    omg, mai stie cineva de „japanese boy”, yey:) (as for „everything is illuminated”, mi se pare highly overrated..scuzati rima)
    si cum faci, tragi linie la un moment dat, numeri momentele si zici „bai, am fost fericit” ? si daca da, cand?

  • raulnecesar

    nu, fara tras de linii – doar sa constientizez momentul pe loc, nu peste ani. adica sa ma bucur de ce mi se intampla

  • Ana

    nu stiu dc ai vazut La Jetee dar tot ce ai scris aici imi aminteste de replica aceea despre clipele care se transforma in amintiri si cele care trec: Rien ne distingue les souvenirs des autres moments: ce n’est que plus tard qu’ils se font reconnaître, à leurs cicatrices.

  • als

    cind te opresti sa te-ntrebi: ‘oare sint fericit?’, atunci nu esti; intelepciunea e sa traiesti fiecare clipa ca si cum ar fi ultima – atunci gasesti fericirea (fiecarei clipe) & uiti nevroza (intregului)
    (ma rog, iti ramine – totusi – nevroza de a ‘trai fiecare clipa ca si cum ar fi ultima’, lol)

    pt ana: f frumos citatul din ‘la jetee’, il uitasem…

  • als

    bola ma boscorodeste ca am zis ceva inadmisibil de banal (desi de aia se cheama ‘intelepciune populara’, come to think of it!) dspr fericire, asa ca sper sa repar citind exact (acelasi lucru) din ‘dietetica…’ mea (pe coperta: ‘a lui robinson’ & la pag. 24, ca sa fiu pedant): ‘fii atent ca ziua de azi sa fie o buna amintire a zilei de miine.’

    voila.
    satisfied, bola? 😉

  • boladenieve78

    @als: asi es mucho mejor:) merci! recunosc ca nu am curajul de-a trai clipa „ca pe ultima”, dar ce vrea Raul e fezabil si misto – cumva momentul creste in intensitate in secunda in care il constientizezi (da, eu am voie sa fiu banala:P)

  • raulnecesar

    and we all will live happy…

  • als

    … happILLY? 😉

  • raulnecesar

    🙂
    apropo de clisee…il stii pe cel cu jumatatea plina a paharului?

  • als

    cu optimistu & pesimistu?
    da.

  • mafuckeru`

    se poate sa para banal,dar la mine „the moment” este fiecare seara,de opt ani si ceva,cand adorm sau ma trezesc alaturi de Ana.

  • raulnecesar

    @ marius: mie imi pare foarte frumos…

  • als

    … si ‘ana’ e aceeasi?? :))))

  • mafuckeru`

    tu ce crezi?

  • als

    cre k da, dar speram sa nu ;P

Lasă un răspuns

