top 2008

womanitas-by-muntele3

In 2008 am inceput multe carti, insa pe cele mai multe le-am abandonat. Nu ca toate mi s-ar fi parut proaste, ci pentru ca – cele mai multe –  nu mi-au transmis nimic nou. De exemplu: Poveste despre dragoste si intuneric de Amos Oz este o insiruire de amintiri dintr-o copilarie tipic evreiasca cu multi unchi si matusi chinuiti de eterna dezradacinare. M-a plictisit subiectul asta iar stilul lui Oz nu ma da pe spate. Sau Eseu despre luciditate de Jose Saramago in care cetatenii voteaza in alb…o idee excelenta, dar pur si simplu nu am avut chef sa continuu sa vad pana unde se ajunge, am vazut extrema ratacire/dementa/dezumanizare in Eseu despre orbire (pe care am de gand sa o recitesc candva) si nu cred ca Saramago poate sa-mi intinda nervii si simturile mai mult decat a facut-o acolo. 

In fine, din cartile pe care totusi le-am citit, mi-au placut (am scris cate ceva despre fiecare la momentul respectiv):

1. O coborare in infern, de Doris Lessing, editura Polirom, 2007
2. The Gathering, de Anne Enright, editura Vintage Books, 2007
3. Scrisori catre fiul meu, de Gabriel Liiceanu, editura Humanitas, 2008
4. Teodosie cel Mic, de Razvan Radulescu, editura Polirom, 2006
5. Al cincilea copil, de Doris Lessing, editura Polirom, 2008
6. Iubirea din nou, de Philippe Forest, editura Nemira, 2008
7. Anomalii, de Joey Goebel, editura Humanitas Fiction, 2008

Mai sunt doua carti inclasabile comori pe care nu as putea sa le trec in nici un fel de top : Cele opt raiuri, de Martha Bibescu, Fundatia Regala pentru Literatura si Arta, Bucuresti, 1946 si Obolul Visului de Marguerite Yourcenar, editura Humanitas, 2004.

Si topul filmelor vazute anul asta:

1. Les Chansons D’ Amour
2. Irina Palm
3. Persepolis
4. Away From Her
5. Wall-E
6. No Country For Old Men
7. Den Brysomme Mannen
8. Boogie
9. Let The Right One In
10. Auf Der Anderen Seite

Concerte 2008: Leonard Cohen si atat. In comparatie cu el, celelalte  (Alanis, Kaiser Chiefs, Gotan Project, etc) au fost far, far away… 

8 responses to “top 2008

Lasă un răspuns

