gluma

„Vedeti dumneavoastra, dupa mine, in fata acestei vieti absurde exista trei atitudini posibile. Mai intai atitudinea multimii, hoi polloi, care refuza pur si simplu sa vada ca viata este o gluma. Acestia nu rad de ea, ci muncesc, aduna, mesteca, defecheaza, se imperecheaza, se reproduc, imbatranesc si mor ca niste boi injugati la caruta, idioti asa cum au trait. Aceasta este marea majoritate. Apoi sunt cei care, asemenea mie, stiu ca viata este o gluma si care au curajul sa rada de ea, in felul taoistilor sau al evreului dumneavoastra. In fine, mai sunt cei – iar daca diagnosticul meu este corect, e cazul dumneavoastra – care stiu ca viata este o gluma, dar care sufera din aceasta cauza.”

Jonathan Littell –  Binevoitoarele, editura Rao, 2009, pag.258

4 responses to “gluma

  • Korova

    Imi aminteste de Bellow. Cred ca o sa.

  • raul

    eu inca nu am terminat Binevoitoarele si nu stiu daca o sa reusesc; pentru ca simt uneori nevoia sa dau cu ea de pereti. sau mi s-a intamplat sa nu pot citi mai mult de trei pagini pe seara pt ca e prea horror
    o sa ma explicitez zilele astea, sa termin prima parte

    eu nu am citit bellow, inca

  • Korova

    pfuu, apuca-te neaparat. pun pariu ca o sa-ti placa.

  • bad food « raulnecesar

    […] 2009 Posted by raulnecesar in carti. Tags: binevoitoarele, jonathan littell trackback tot din binevoitoarele (de jonathan littell, editura rao, 2009): o dilema atroce a unor soldati nazisti care, ramasi pe […]

Lasă un răspuns

