chestionarul lui catalin

Leapsa-oracol de la Dragos, cu intrebarile prietenului lui, Catalin care are 13 ani. Pentru 13 ani sunt intrebari simpatice.
1. Care este cea mai bună carte citită de tine?
Un veac de singuratate
2. Ai făcut cadou cărţi?
Desigur
3. Care este viitorul literaturii?
Identic cu trecutul. Daca se va publica in fiecare an o carte de nivelul Corectii (Jonathan Franzen), e excelent. Daca un roman, orice roman (gen Codul lui DaVinci) va reusi sa faca valuri, e bine. Daca fotbalistii se vor lauda ca citesc Idiotul, e si mai bine. 
4. În ce limbi ai citit cărţi?
Romana si cateva in engleza
5. Ce cărţi „celebre” nu ţi-au plăcut?
Nu am terminat nici o carte care nu mi-a mai placut dupa 100 de pagini. ex. Ispasire, Conjuratia imbecililor.
6. Ce ţară a produs cea mai buna literatură?
Nu stiu
7. Iei notiţe din cărţile pe care le citeşti?
Nu. Imi mai notez pagini pentru posturile de pe blog
8. Cam câte cărţi ai citit până acum?
Cateva sute, dar nu mai mult de 500
9. Cu ce cărţi ai dormit în braţe de plictiseală?
Nu adorm cu cartile in brate, daca ma plictisesc, nu le mai citesc.
10. Ce înseamnă cărţile pentru tine?
Vacanta. Asta e primul cuvant care imi vine in minte cand aud „carte”. Desi am vandut carti vreo 6 ani (si in Vama, e adevarat)
11. Care este cea mai scumpă carte pe care ai cumpărat-o?
Nu am o carte mai valoroasa, imi amintesc de cateva carti care m-au costat mai mult, raportat la veniturile de atunci: pentru Firma lui Grisham sau Dragostea in vremea holerei am facut niste sacrificii, adica foame.
12. Care este cel mai tare final la o carte citită?
Nu am mai citit demult un final tare, dar imi amintesc vag ca m-au dat pe spate cateva finaluri din Edgar Allan Poe si H.P. Lovecraft. In Orele si Maine in batalie sa te gandesti la mine finalul m-a tulburat, dar senzatia nu se compara cu cea lasata de literatura gotica.
13. Care este cea mai influentă carte citită de tine?
De veghe in lanul de secara. M-a influentat si pe mine, si pe multi altii.
14 Care scriitor te-a influenţat cel mai mult?
Eliade mi-a dat o relaxare pe care nu credeam ca mi-o pot permite. Dar cam tot ce am citit m-a influentat, si nu neaparat in bine.
15. Cât de repede citeşti o carte?
Depinde de nr.de pagini. Citesc lent si dezorganizat. Si imi place sa trag de o carte, sa am timp sa diger de-a lungul zilei ce am citit, sa nu risipesc starea pe care mi-a indus-o. Este ca atunci cand vrei sa pastrezi gustul unui vin bun, sau mirosul unui parfum. Nu suport sa citesc dintr-o rasuflare, desi mai infulec din cand in cand si cate un hamburger.
16. Poate literatura să schimbe lumea?
Dintotdeauna

6 responses to “chestionarul lui catalin

Lasă un răspuns

