bad food

tot din binevoitoarele (de jonathan littell, editura rao, 2009): o dilema atroce a unor soldati nazisti care, ramasi pe front fara sursa de hrana, au adoptat singura ultima solutie: canibalismul. Dar, „cand foamea ii indemnase sa faca asta, soldatii din companie, inca preocupati de weltanschauung, dezbatusera aspectul urmator: trebuia mancat un rus sau un german? Problema ideologica pusa era cea a legitimitatii de a manca un slav, un Untermensch bolsevic. Carnea lui nu risca oare sa strice stomacul germanilor? Insa a manca un camarad mort ar fi fost dezonorant; chiar daca nu mai puteau fi ingropati, li se mai datora respect celor care cazusera pentru Heimat. Dati fiind termenii dezbaterii, cazusera pana la urma de acord asupra unui compromis rezonabil: sa manance un Hiwi.” (pag. 339) Hiwi reprezenta categoria voluntarilor din tabara inamica care se alaturau nemtilor.

pe tot parcursul cartii (pe care inca nu am terminat-o) m-am oprit des cu intentia de a scrie cate ceva pe blog, de a cita sau de a slobozi o injuratura. pentru ca e destul de greu sa citesti binevoitoarele (inca nu i-am inteles titlul) fara sa te exprimi sau sa comunici cu altcineva despre ea. de exemplu intr-o zi nu am putut citi mai mult de trei pagini, prea grafice pentru orice fel de stomac, in alta seara  m-am oprit pentru ca socul era prea mare – daca ati tresarit la scena cu dulapul din The Others – cam pe acolo eram si eu citind o pagina despre o simpla crima. Si totusi, imi place cartea si voi incerca, cand am sa o termin, sa extrag si ceva neprihanit din ea. Desi e cam imposibil, pentru ca e scrisa prin prisma unui individ care nu poate vedea o padure fara sa se gandeasca la o groapa comuna.

13 responses to “bad food

Lasă un răspuns

