ritualuri de lectura

 

ritual-de-lectura2 

leapsa de la luciat: “care sunt ritualurile voastre de lectura si ce gadget-uri implica”.

ritualurile luciatei m-au dat pe spate – imaginea cu fotoliul, paturica, caloriferul si torsul pisicii e perfectiunea. din pacate eu nu mai am pisica si nici un fotoliu misto, dar intrucat s-ar putea sa ma mut (intr-un spatiu de 3 ori mai mare) o sa-mi caut si un fotoliu in care sa ma refugiez si o sa-mi iau si o pisica. dar pana atunci, nu am un ritual de lectura, ci locuri preferate sau actiuni ante- livresti care fac cititul sa-mi tihneasca:

acasa

cititul urmeaza neaparat dupa ce trec prin bucatarie, unde stau cel putin o ora si jumatate – depinde de ce gatesc. nu ma apuc de citit pana nu ma joc cu condimentele si mananc ceva gustos – aseara am facut pui cu rozmarin si cartofi la cuptor. asta e conditia esentiala. apoi nu mai am nevoie decat de un dus, niste pijamale confortabile, imi adun toate pernele si ma urc in varful patului cu cartea. fara televizor sau radio, dar daca e cald afara imi place sa las geamul deschis si sa aud zgomotele din strada. la capul patului musai sa am un pahar cu vin/bere ori cel putin 3 bucati de kinder delice cu cocos (prajitura cea mai buna din lume care nu se prea gaseste decat in varianta comuna, cu cacao). daca am vreun semn de carte, il pierd intotdeauna si de aceea ma chinui sa memorez nr paginii la care am ramas. uneori am si un creion si un post-it pe care notez chestii. atat.

la club

imi place sa citesc sub glicina (abia astept sa infloreasca). it’s heaven:

 

sub-glicina1leagan-club1

la mare

la 7 dimineata, cand plaja e aproape pustie, dupa prima baie. fara nici un gand, nici o ramasita ratacita, nimic: doar povestea din carte care incepe sa umple o zi care deja a inceput ca cea mai clara promisiune.

the leapsa cu lectura goes to  ramona si ruki.

16 responses to “ritualuri de lectura

  • alex leo serban

    kestia asta cu ‘ritualurile de lectura’ e un bovarism…

  • raul

    nu, face doar parte din a trai misto si a te ingriji de detalii. good life si nimic mai mult.
    asa cum o supa e mai gustoasa daca e servita in gradina, pe o masa cu olanda asa si o carte poate fi mai savuroasa la lumina unui lampadar.

    desigur ca poti sa citesti si la coada la supermarket, si pe buda, asa cum poti manca si in picioare, chinuit, pe un colt de masa. dar unde e bucuria (si linistea)?

  • ionuca

    Cel din poza e biroul tau?

  • ramona

    aaa, ce dragut!!!! am vazut postul asta la luciat si atunci mi-am dorit in gand sa primesc si eu leapsa asta, cumva. 🙂
    telepatia functioneaza.
    ma repliez si scriu diseara.
    pana atunci, voiam doar sa transmit omenirii sa nu se lase indusa in eroare: Kinder Delice CU CACAO e cea mai buna prajitura din lume!! si nu stiu cum se face, ca eu numai cu cocos gasesc, peste tot, invariabil, of! we should switch our shopping places, hahaha!

  • raul

    @ ionuca: e o parte din biblioteca de la club. iti place?
    @ ramona: 🙂 unde ai gasit kinder delice cu cocos? la megaimage si la carrefour nu am mai gasit. ultima oara am cumparat un bax intreg.

  • alex leo serban

    msi pt tipsurile re: ‘a trai misto’ & ‘detalii’ – am scris o carte dspr asta!
    dar in privinta lecturii i beg to differ… daca o carte te absoarbe nu mai conteaza UNDE o citesti – poate sa fie si pe buda, si-n tramvai, si la prasila (vorba vine)
    i just don’t buy kestia asta…
    cind scrii, da, ai ritualuri; cind citesti (e mai bine sa) nu 😉
    cind incepi sa faci ‘mizanscena’ k sa te pui ‘in the mood’ inseamna k acea carte nu iti e suficienta

  • raul

    dar pana sa te absoarba cartea, de ce sa nu stai confortabil, asa cum iti place?

  • alex leo serban

    pt k, uneori, e bine sa ‘testezi’ cartea, sa vezi daca-ti place SI intr-o pozitie inconfortabila 😉

  • ramona

    Raul, la benzinarii, de exemplu, numai cu cocos! ultima oara cand am intrat la mega image, la fel. o sa testez din nou piata. ma cam dadusem batuta.
    acum ma gandesc la ritualurile de citit. trebuie sa ajung acasa si scriu si eu, ca m-ati infierbantat. 😀

  • Jean Bica

    Dar sa nu mai poti sa citesti decat in metrou sau in locuri aglomerate unde straniu te simti atat de bine?! …dar parca mie mi se pare ciudat sa citesc in pat sau pe fotoliu…ma foiesc, ma invart si nu ma pot concentra…in timp ce daca stau pe un scaun sau agatat de o bara in metrou…as citii carte dupa carte…O fi si asta un ritual? Adica sa imi fac rost mai intai de galagie si inghesuiala si apoi sa citesc?!

  • ionuca

    Daaaa, arata foarte cosy, chiar daca e putin cam ordonata pentru gustul meu :))

  • raul

    @ramona: mi-am cumparat aseara 4 cu cacao; facem schimb?

    @ jean bica: eu cea mai mare inghesuiala am vazut-o in cluburi, cand se sta la coada la bar si toalete si in biserici, cand se sta la coada pt apa sfintita sau moaste. poti incerca ambele extreme 🙂

    @ ionuca: deh, apucaturi de librar…

  • to-morrow

    Atunci cand merg cu RATB-ul, am incercat sa citesc. La reviste, e ok. La carte – mai greu, doar daca rezonezi foarte bine cu autorul; insa atunci exista pericolul sa nu cobori la statia care trebuie 🙂

  • Diana

    daca vorbesti serios cu pisica, vrei sa te ajut sa gasesti una ?

  • cinema victoria

    mie imi placea sa citesc duminica dimineata sub mar, si din cand in cand cadea cate un mar din pom, se auzea „poc”, iar eu ma cocarjam, fiindca ma gandeam ca tot mi-o pica vreunul in cap o data. si motanul birma venea la spatele meu si se lipea de mine, iar eu imi ziceam ca n-ar trebui sa-l las, fiindca ma umple de purici, dar ma hotaram sa-l mai las putin, ca n-avea saracu’ pe nimeni pe lume, decat pe mine care-l hraneam o data pe saptamana.
    dar intre timp motanul birma a murit …
    si la metrou era interesant, gluma lui kundera am citit-o integral in metrou si a ramas asa, ca fac mereu legatura intre kundera si metrou. 🙂 sau subteran. 🙂
    de fapt, cred ca ramane mereu o legatura intre o carte si locul unde-o citesti, de exemplu in scoala generala am citit femeia in alb sub pat, ca sa nu ma prinda maica-mea cu lumina aprinsa la 4 dimineata.
    si in liceu aveam o colega de clasa care citea razboi si pace sub banca. nu mai stiu ce ora era. 🙂
    prin urmare, carti sa fie, ca locuri sunt destule. 🙂

  • raulnecesar

    @ diana: multumesc, mai am cateva oferte. daca nu ma descurc, am sa apelez la tine, am retinut adresa de mail
    @cinema victoria: da, si eu fac legatura intre cateva zeci de carti si mare. sau intre intermitentele mortii si o banca dintr-un parc din cluj.

Lasă un răspuns

