Анна Каренина

acum vreo 2 ani un prieten imi spunea despre un cliseu pe care ar fi vrut sa-l prinda cu camera telefonului: in metrou, pe la 6 dimineata, toti indivizii asezati pe acelasi rand de scaune citeau acelasi ziar: libertatea.

acum cateva zile, acelasi prieten imi vorbea de alta imagine, din acelasi metrou: toti calatorii asezati pe un rand citeau carti de la adevarul. doi dintre ei anna karenina, volumul unu. a vazut pentru ca oamenii tineau cartile aproape vertical.

la inceputul anului, mi-a telefonat o prietena a mamei, ingrozitor de precipitata: ma ruga sa-i fac rost, daca am relatii, de doua volume din colectia adevarul, pentru ca nu le-a mai gasit la chiosc. pe celelalte, care urmau sa apara anul acesta, le avea asigurate pentru ca si-a facut abonament. m-a resunat totusi peste cateva zile si mi-a cerut sa-i cumpar si anna karenina, volumul 1 pentru ca se pare ca nu intra in abonament.

acum cateva zile am fost sa vizionez viitoarea mea locuinta care mai era inca ocupata de niste chiriasi. in living – o biblioteca. pe rafturi – niste carti de calculatoare si nimic literatura, exceptand ineluctabila colectie de la adevarul. separat pe canapea, zacea evident anna karenina, volumul unu, din care se scurgea un discret semn de carte.

eu zic ca e bine, mai bine decat speram, insa pentru ca fac parte din categoria ignorantilor cuceriti de post-modernismul frivol, ma si amuz.

11 responses to “Анна Каренина

  • ionuca

    Pe mine ma enerveaza ca nu se pot citi usor titlurile, iar pe CdG nu are rost sa scriu „in metrou un tip/o tipa citea o carte de la adevarul”. Sa faca titlurile alea mai citete 😀

  • raulnecesar

    pregateste-te pt cartile din jurnalul national

  • ionuca

    Si titlurile lor o sa fie la fel de greu de citit?! Oooof… 😐

  • cinemavictoria

    mie imi trec prin cap altfel de lucruri 🙂 cand vad pe cineva citind A.K in metrou sau in sala de asteptare la dentist, de exemplu. incerc sa-mi imaginez ce sau in ce fel as putea discuta cu persoana respectiva, daca ne-am afla fatza in fatza numai noi. adica ma intreb cum ar trebui sa „relationez” (asa se zice?), tehnic vorbind. sunt asa de curioasa sa stiu ce gandesc oamenii astia despre Anna, despre toata situatia :)! mi-amintesc o faza de mai demult, in care discutam cu o doamna de genul asta despre Leaving Las Vegas, care fusese dat la televizor in seara precedenta, si femeia mi-a zis la un moment dat: „da, ma, da’ ea il iubea!” 🙂 asa ca ai dreptate, raul, e bine, mai bine decat speram. 🙂 din fericire, arta e pentru toata lumea, si pentru gospodine, si pentru fotbalisti … si eu m-am bucurat cand am auzit ce succes are Alchimistul in lumea noastra „mondena”.

  • raulnecesar

    comentariu la „The Hours” (filmul) : „femeile astea sunt cam nebune”

  • cinema victoria

    un tip de la mine din firma avea doua secretare (nu conteaza, una era pe marketing si una pe vanzari). intr-o zi imi zice tipu’ asta in treacat ca „fetele sunt obosite”; da’ de ce crezi? fusesera in seara precedenta la cinema si vazusera „Titanic”. :))) (asta se intampla pe vremea cand s-a lansat.) iti dai seama ce efort intelectual facusera? :)))))

  • raulnecesar

    si eu am iesit sfasiat de la titanic iar a doua zi cred ca am chiulit de la cursuri 🙂

  • delia

    excat la asta ma gandeam aseara, in metrou, cand am vazut 2 calatori care citeau o carte de la adevarul. cartile astea parca-s niste uniforme dar e bine ca acum nu mai avem cu totii cartile din seria „biblioteca pentru toti” sau „colectia cotidianul”, am trecut la next level:). suntem generatia de consum ikea si colectia adevarul.

  • raulnecesar

    cum ziceam, mai bine decat ne asteptam
    mai bine decat generatia pro

  • Jen

    am ajuns complet intamplator azi aici si, coincidenta, acum o ora in metrou o fata de langa mine citea… anna karenina 😀 o editie mai veche totusi, nu cea de la adevarul.

  • raulnecesar

    oare protesta impotriva ikea-izarii editoriale? 🙂

Lasă un răspuns

