cucul

 Cucul si pupaza, de Will Self, editura Polirom, 2007, traducere de Catalina Necula

In „Cucul”, Carol, o tanara inflentabila si stearsa incepe sa se bucure de o excrescenta care ii creste in/din vagin. Pe masura ce devine barbat, Carol capata personalitate si forta. Incepe sa-si faca ordine in viata, manipuleaza, violeaza, ucide. Si isi exprima cu violenta opiniile literare:
” Henry James nu avea decat o jumatate de pula. […] Si, dat fiind ca nu mai putea sa i-o traga nimanui, Henry a decis sa ne-o traga tuturor cu frazele lui alambicate, care sa ne patrunda mintile ca niste scule in perpetua erectie „. (pag. 107)

La inceput mi s-a parut o carte funny, dar dupa 20 de pagini Self nu s-a mai sinchisit sa-si reinnoiasca scriitura care se invarte in jurul unei cozi care creste si atat.
In cel mai recent nr Dilemateca (35/aprilie 09), intr-un interviu luat de Marius Chivu, prolificul Self se autodenunta: nu mai citeste fictiune de cativa ani buni, pentru ca i se pare ca „prea multe romane sunt scrise de scriitori care citesc prea multe romane”. Eu cred ca Will Self ar face bine sa se reapuce sa citeasca fictiune, poate scrie si el ceva viguros.

Cu partea a doua a cartii – „Pupaza” – nu mi-am mai pierdut timpul, desi are un inceput compensator: unui amator de sport  ii creste un vagin in dosul genunchiului.

21 responses to “cucul

  • dragos c

    Partea a doua e mai funny, cand sportivul e violat in genunchi de doctorul lui – prima dezvirginare a doctorului – iar victima are complexe traumatice dupa…

    Fain citatul cu Henry James – il uitasem!

    Se pare ca-i mai apare o carte cu maimute!

  • raulnecesar

    eu astept filmul…
    🙂

  • ionuca

    @ dragos: what’s so funny about that? /:)

  • ruki

    saptamana cuvintelor urate pe bloguri? as dori un comentariu pe text :))

    e ceva cu self asta, nici eu n-am putut sa termin „cum traiesc mortii”. e o carte care iti da o stare teribila de disconfort …brrr

  • raulnecesar

    🙂 it’s henry james halfdick, deci nu se pune
    *cum traiesc mortii* zace si intr-un raft de-al meu, pe vecie, nerasfoita

  • ruki

    cred ca putem strange un munte de nerasfoite de pe la prieteni. hai sa organizam o petrecere- intrare conditionata de posesia unui exemplar nerasfoit. am fi o gasca tare simpatica si vesela, optimista 🙂

  • raulnecesar

    sa fie petrecerea*willself* sau una, in general?
    self are un roman mai vechi care se cheama *junk mail*
    putea se ne avertizeze mai demult

  • ruki

    🙂 mai conteaza cum? numai sa fie!

  • cezara

    deci nu stii ca bull, din cucul, naste un baiat…
    dramele barbatilor sunt intotdeauna mai putin interesante.sunt cateva pasaje „amuzante” despre cuplul britanic

    nu doar ca am retinut acelasi citat, despre henry james, dar l-am si citit cuiva la telefon, amuzandu-ne teribil (mai mult eu, interlocutorul era un barbat)

  • raulnecesar

    @ ruki: ar fi un schimb de carti 2: toata lumea aduce carti de care vrea sa scape
    @ cezara: as citi si *pupaza* daca ar aparea acolo vreo referire patologica la adresa lui margaret thacher

  • cinema victoria

    stiu ca pentru unii suna blasfemic si poate o sa-mi atrag un cor de injuraturi, da’ pot sa vin si eu cu „testamentul francez”? nu stiu dac-a fost ceva in neregula cu mine pe vremea cand am citit-o, sau era luna plina … mai bine henry james …

  • raulnecesar

    la ce pagina din testament ai ajuns?
    eu nu am trecut de pag 5, cred, dar eram tare necopt pe atunci

  • cinema victoria

    raul, nu mai stiu ce pagina era, sigur dupa vreo cateva zeci, ajunsesem intr-un loc unde erau niste versuri dedicate tzarului, parca, si in franceza si in romana, mi s-au parut mult prea plicticoase si sforaitoare si brusc n-am inteles de ce trebuia sa citesc eu asta ..
    are neruda niste poezii, „oda al tomate”, „oda a la cebolla” etc., mai in gluma mai in serios prefer poezii din astea celor dedicate tzarului … 🙂

  • ruki

    🙂
    n-as avea de unde sa stiu, n-am participat niciodata

  • raulnecesar

    @ ruki: nici eu, dar am auzit numai lucruri intelectuale despre… cum „iti plac” tie

  • ruki

    uoau! let’s crash one then! aduc seminte? 🙂

  • ramona

    va rog sa nu ma lasati pe-afara, la petrecerea asta, ca am vreo 3-4 exemplare care isi cauta stapani noi si mai rabdatori.

  • cinemavictoria

    oare n-ar fi misto ca la un targ de carte sa venim cu un stand cu „carti pe care nu le-am putut citi?” eu sunt foarte furioasa, pt. ca in week-end am aruncat 30 RON pe una care s-a dovedit a fi prost tradusa si redactata cand am luat-o la citit pe indelete si ma zgarie pe creier de mor, se numeste „balada tristei cafenele” …

  • raul

    @ ruki: in filmele pe prezentare am vazut alune si carti de joc…era umor, adica

    @ ramona: asa putine? ce titluri?

    @ cinemavictoria: cum de ai dat 30 de ron pe o carte in week-end? eu am dat 30 de ron pe 5. n-ai fost la kilipirim? 🙂

  • ramona

    pai din astea de-ale Denisei, cum ar fi „Spovedania unui ucigas”… stii tu!

  • cinemavictoria

    raul, ca sa-ti raspund, e o intreaga istorie, eu n-am mai cumparat carti in ultimele luni si nu am mai mers la targuri, pt. ca am primit toata biblioteca prietenei mele care si-a vandut casa, si-a donat hainele si pantofii si toate obiectele unor oameni saraci si a plecat sa vada lumea. a trebuit sa duc nenumaratele cutii la casa de vacanta, pt. ca in bucuresti locuim provizoriu, la un bunic decedat, da’ si aici sunt o groaza de carti pe care nu m-am indurat sa le arunc, desi sunt din alea de genu’ aritmetica distractiva etc. in fine, o vreme am stat eu cu inima stransa gandindu-ma ca ne sparge vreun hot casa de la tzara si-mi fura cartile :), mi-l si imaginam pe intuneric cu lanterna aprinsa, selectand din biblioteca tipurile psihologice ale lui jung, clatinand din cap „buna carte” 🙂 si lasandu-ma fara ea … 🙂

Lasă un răspuns

