straini, adica zombie

Straini  Straini, de Taichi Yamada, editura Humanitas Fiction, 2007, traducere de Iuliana Oprina

desi e un roman, are consistenta unui scenariu care mi-a amintit de the others .
mi-au placut primele imagini: un barbat proaspat divortat e uimit de linistea totala din blocul in care locuieste. nici un zgomot, nici un vecin, pana cand isi cunoaste singura colocatara care i se ofera la betie. apoi tipul da peste parintii sai morti in urma cu 30 de ani, care par la fel de vii ca in copilarie. si de aici incepe thriller-ul minimalist si patetic, cu morti care iti bat la usa. mai e si drama schematica a unui singuratic care nu stie daca traieste izolat ca sa se autopedepseasca sau ca sa fie fericit.

alte detalii la fel de importante: e o carte subtire, cu litere mari, numai buna de metrou. si in plus e si gratis – o primesti daca trimiti un sms la o companie de telefonie mobila si ii comunici librarului un nr de ordine.

mi-ar placea sa vad ecranizarea (mai ales ca personajul principal sufera tot felul de mutatii – nu numai psihice), dar fiind din 1988, nici macar trailer nu am gasit. 

brosura aceasta mi-a facut pofta de alte thrillere si mystere si de starea adolescentina in care te intrebi toata ziua oare ce-o sa se mai intample in cartea pe o citesti pe furis, in timpul orelor.

2 responses to “straini, adica zombie

  • Liviu

    Mie nu prea mi-a spus nimic cartea asta… adica am citit-o lejer, am terminat-o si… n-am ajuns la niciun rezultat. din multe puncte de vedere mi se pare neinteresanta. chiar si privita ca lectura usoara tot mi se pare oarecum enervanta.

  • raul

    da, destul de enervanta, dar pe mine m-a facut curios sa o citesc pana la sfarsit

Lasă un răspuns

