leapsa beletristica

via dragos, 24 de intrebari despre carti.
1) ce autor apare cel mai des la tine în bibliotecã?
barnes. mi-am cumparat la un targ toate romanele lui aparute la nemira, dupa ce m-au bucurat tristetile de lamaie.
2) din ce carte ai mai multe exemplare?
romanul oxfordului de javier marias. am cumparat mai multe exemplare cand am gasit cartea la un anticariat la un pret de nimic. le-am facut cadou, dar cred ca mai am vreo doua in plus.
3) de ce personaj de ficţiune eşti sau ai fost amorezat în secret?
de printesa așenel. (pentru cunoscatori)
4) ce carte ai citit cel mai des?
micul print.
5) care era cartea ta preferată la 10 ani?
negrut/black beauty de anna sewell
6) care a fost cea mai proastă carte citită anul trecut?
nu termin nici o carte care nu-mi place. cea care m-a dezamagit: fratele lui rousseau, de stephane audeguy
7) care a fost cea mai bună carte citită anul trecut?
o coborare in infern de doris lessing. sau teodosie cel mic de radulescu
8)daca ar trebui sa obligi pe cineva sa citeasca o carte, care ar fi aceea?
nu as obliga pe nimeni sa citeasca daca nu are chef. dar daca mi-ar cere o recomandare, nu ar mai scapa de mine.
9) cine crezi că ar trebui să câştige premiul nobel pentru literatură?
–-
10) ce carte ti-ar plăcea să vezi ecranizată?
de ceva vreme nu mai vreau sa-mi vad ecranizate cartile preferate
11) descrie visul cel mai straniu care să fi inclus un scriitor, o carte, sau un personaj literar?
eu nu-mi amintesc dar pot sa descriu visul unei prietene: dansa hora cu gabriel liiceanu, la green hours
12) care e cartea cea mai puţin cultă pe care ai citit-o ca adult?
am citit in liceu tot ce a aparut de sidney sheldon. si un roman de sandra brown, eden pass (cred ca m-a „impresionat” de vreme ce-mi amintesc titlul). si paulo coleho, vreo trei, dar nu mai stiu care.
13) care e cartea cea mai dificilă pe care citit-o?
ceva de castaneda, tot in liceu. mi se parea cu atat mai interesant, cu cat ma chinuia. nu pot sa-mi explic cum am putut citi asa o abureala.
14) preferi autorii francezi sau ruşi?
acum rusi.
15) shakespeare, milton, sau chaucer?
shakespeare.
16) ce te deranjează cel mai mult în activitatea lecturii?
de cand m-am mutat, adorm in fiecare seara cu cartea in brate. traiesc intr-o adevarata casa a somnului.
17) care e romanul tău favorit?
the hours (peste cateva ore poate e altul)
18) joci ceva?
nimic.
19) povestiri scurte, schiţe?
nu prea.
20) non-ficţiune?
rar fragmente de jurnal. mai rasfoiesc si carti de tipul how-to, dar nu le duc niciodata pana la capat.
am citit in facultate o enciclopedie: a criminalilor in serie.
21) scriitorul favorit?
javier marias. azi.
22) ce scriitor crezi că este supraevaluat?
llosa, dar am citit prea putin. si nici nu mai am vreo chemare. o sa mai incerc conversatie la catedrala, poate ma convinge daca nu e cu amoruri cu matusi si alte incesturi.
sau murakami. am dat cu padurea norvegiana de pereti. mai sunt infleuntat de perioada cand am librarit: murakami devenise al doilea coleho, era la moda, mai ales in vama, sa te plimbi la sub brat cu un haruki rasfoit.
23) ce carte ţi-ai lua pe o insulă pustie?
acum povestiri africane, de lessing. pentru ca inca nu am citit-o si are volum cat sa-mi ajunga pentru multe zile. sau don quijote, sau orbitor. din aceleasi motive.
24) şi…acum ce citeşti?
nimic, in ultimele doua zile am inceput doua carti si le-am pus deoparte dupa vreo 50 de pagini. cred ca intru iar in faza „nimic nu-mi place”, dar imi trece repede. poate ma apuc de don quijote.

leapsa merge la anda, bola, ramona, pobby daca au chef de interogatoriu.

25 responses to “leapsa beletristica

  • Tomata cu scufita

    Am pus si eu mana pe enciclopedia aia a criminalilor in serie imediat dupa ce am vazut Zodiac. 🙂 Interesanta carte, dar prea macabra pentru temerile mele. 😀

  • raul

    eu am citit-o in perioada in care visam sa fiu fox mulder

  • Pobby

    Multumesc de leapsa! Am raspuns deja.

  • ovidiu

    22) ce scriitor crezi că este supraevaluat?
    llosa, dar am citit prea putin. si nici nu mai am vreo chemare. o sa mai incerc conversatie la catedrala, poate ma convinge daca nu e cu amoruri cu matusi

    „Orasul si ciinii”? Sau „Razboiul sfirsitului lumii”? Cel cu matusa nu mi-a placut nici mie. In schimb cele doua romane sint printre favoritele mele. Sint curios daca le-ati citit. Oricum, sintem in dezacord total. 🙂 Nu il consider pe Llosa ca fiind supraevaluat.

  • raul

    @ ovidiu nu mai stiu de ce am abandonat orasul si cainii, acum multi ani. dar voi mai incerca, pentru ca si tu, si dragos sunteti prea fermi.
    conversatie la catedrala cum e? o am in biblioteca

  • adinab

    Mie mi-a placut cartea aia nu matusa-sa, na! 🙂 „Povestasul” ai citit-o? „Paradisul de dupa colt”? De fapt in afara de alea erotice cu tzangulica Alfonso mi-a placut tot ce-am citit de Llosa, asa, pe scurt 🙂

  • cinemavictoria

    eu am abandonat povestasul dupa cateva zeci de pagini. la fel si razboiul sfarsitului lumii. nu trebuie sa citesti o carte doar fiindca place majoritatii. conteaza daca esti sau nu pe aceeasi lungime de unda cu scriitorul respectiv, in general sau intr-un anumit moment.
    nu te chinui sa citesti o carte care nu-ti place, nu inseamna decat ca „n-a fost scrisa pentru tine”. asa zicea borges. da’ oamenii isi fac tot felul de probleme, ca nu „da bine” etc. e cea mai mare prostie sa te supui judecatii altora referitor la ceea ce citesti, se duce naibii toata placerea.

  • adinab

    @cinemavictoria – e un pic cu dus si intors. Daca nu-ti place o carte la un moment dat nu inseamna ca nu is sanse sa-ti placa dupa nu stiu cati ani. Si daca ii auzi pe altii laudand-o parca esti mai tentat sa o iei din raft si sa-i mai dai o sansa 🙂

    In rest de-acord cu tine.

  • ionuca

    Hah, eu m-am indragostit de Llosa citind cartile erotice 😀 Se pare ca suntem impartiti in 2 tabere aici 😀

  • Nicolae_Moromete

    Llosa e suraapreciat pentru povestile lui cu matusi si amoruri, subscriu. Cu toate ca la „Matusa Julia si condeierul” mi-a placut partea cu condeierul devorat de propriile reprezentari.
    Subscriu insa si la ce zice Ovidiu: „Razboiul…” si „Orasul…” sunt ok.

  • cinemavictoria

    pai, ionuca, asta e ideea, ca nu e cazul sa facem tabere :), cel mai bine e sa citeasca fiecare cartea dupa care tanjeste 🙂 sufletul lui la momentul lui. uite, mie de exemplu imi place vonnegut, sunt carti de-ale lui pe care citindu-le imi zic ca tipu’ e sufletu’ meu pereche 🙂 (de ex. dick ochi de mort sau fii binecuvantat, domnule rosewater), altele pe care le termin, dar nu-mi schimba viata 🙂 (barba albastra, bufoniada), iar altele pe care nu le termin (sirenele de pe titan).
    @adinab: perfect de acord cu tine, intotdeauna trebuie sa dai o sansa, lui llosa, de exemplu, sau tie insuti, nu stiu exact. 🙂 chestie de dispozitie, de experiente traite, sunt multe lucruri care te duc la o carte. 🙂

  • raul

    @ ionuca, nicolae_moromete, cinemavictoria: daca va plac oracolele, va invit si pe voi la interogatoriu

  • adinab

    @cinemavictoria – so we agree, good 😀 „Bagombo Snuff Box” ai citit? Is ceva povestiri de Vonnegut, e prima carte de el pe care am lasat-o balta.

  • cinemavictoria

    @adinab: n-am citit inca short stories de vonnegut, mi-am cumparat bun venit printre maimute, da’ n-am ajuns la ea. m-ai facut curioasa. 🙂
    @raul: am citit numaistiuunde la un moment dat o caracterizare distractiva a zodiilor folosind semne de circulatie, iar semnul definitoriu pt. zodia mea era: „parcare cu timp limitat 1 h”. 🙂 as face cu drag un astfel de „interogatoriu”, da’ problema e ca dupa o ora as vrea sa modific raspunsurile pe care tocmai le-am dat. 🙂

  • ovidiu

    @raul – „Conversatie la catedrala” nu a fost pentru mine, nu am terminat-o. „Orasul si ciinii” m-a prins pe parcurs. „Razboiul sfirsitului lumii” – imi amintesc si acum placerea cu care citeam la ea si modul in care ma raportam la personaje.

  • raul

    @ cinemavictoria: si eu sunt inconstant pt ca ma plictisesc repede. poti incerca varianta de azi, for fun
    @ovidiu: nu m-ai incurajat deloc 🙂
    o sa mai vad eu…

  • mimi

    „conversatie la catedrala” si „matusa julia si condeierul” mi-au placut, desi sunt mofturoasa de felul meu…

  • Nicolae_Moromete

    @raul: daaa, multumesc de invitatie.

  • me, myself & my books « BolaDeNieve

    […] mai, 2009 by boladenieve78 de la raul aterizeaza leapsa beletristica de primavara.. here it […]

  • Ramona

    voiu scrie deindata ce am doua clipe libere la birou. imi place leapsa aiasta, e de pritocit…

  • (S)wine

    Dar pe Saramago il placi? By the way, asi vrea sa-mi recomanzi o carte…nu conteaza ce genre sau subiect. 🙂

  • raul

    imi place saramago, dar nu i-am citit decat 2 romane
    recomand binevoitoarele (the kind ones) de jonathan littell, daca nu ai citit inca…

  • dragos c

    @(S)wine – de saramago, anul mortii lui ricardo reis (fernando pessoa) si toate numele.

  • boss

    da, da,da. exact asa am patit si eu cu barnes. am citit tristeti de lamaie si acum le-am citit pe toate. nimicul de temut e geniala cartea. geniala. cheers!

Lasă un răspuns

