frunzareli

„de la libraria-cafenea si de la cotidianul care vindea carti si discuri anexate, pana la enormele centre comerciale unde e prezenta si biserica, prevaleaza ideea instinctiva ca, daca treci printr-un punct care contine trei, sau o suta de puncte, poti ajunge sa colectionezi o cantitate impresionanta de lume.”  cam asta ar fi barbarul, tu si cu mine, dupa alessandro baricoo, in barbarii. eseu despre mutatie (editura humanitas, 2009). nu am terminat cartea, am inteles ideea si nu-mi fac mea culpa, n-am de ce, mie imi place mai mult ce spune karl lagerfeld: ” I’m open to everything. When you start to criticize the times you live in, your time is over.”

am inceput si despre iubire si moarte de patrick suskind (editura humanitas, 2007) si m-am oprit cand a inceput sa vorbeasca despre moarte – nu ma intereseaza, mi-a ajuns asta: „in iubire si in cei indragostiti se manifesta o doza considerabila de prostie”. suskind a uitat un amanunt esential: prostia reciproca este delicioasa.

matthieu ricard, fiul budist la lui jean-francois revel a scris o carte despre fericire (fericirea, editura irecson, 2007) in care incearca o reabilitare, pentru acriturile intelectuale, cel putin: „pentru unii este aproape de prost gust sa vorbeasca despre cautarea fericirii si, protejati de carapacea suficientei intelectuale, batjocoresc fericirea asa cum ironizeaza un roman lacrimogen”. voi citi cartea asta pana la capat, multumesc cristi! 🙂

si intre 10 reprize de somn, in week-end am vazut si un film nemtesc care mi-a placut mult. in die welle : un curs de „autocratie” se transforma intr-un proiect-experiment social despre totalitarism si manipulare. copiii joaca ireprosabil:

10 responses to “frunzareli

Lasă un răspuns

