daca incremenesc cu halba aici

„Dar exista momente in viata pentru care merita sa dai tot ce ai pe lume, momente atat de incarcate, atat de pline de emotie incat devin intr-un fel atemporale, ca acela cand Inger si Emily s-au asezat pe banca in gradina de trandafiri si au zambit aparatului de fotografiat […] sau ca atunci cand Malcom a deschis cutiuta cu verigheta, pe punctul de-a o cere de sotie pe sora mea (caci de fapt n-a mai apucat, acum stiu), si oare traiesc si eu acum unul dintre momentele alea, in timp ce-mi duc halba de Guinness la buze si-mi spun ca viata nu poate fi mai frumoasa, ca de aici nu pot sa o iau decat in jos, cum pot sa prelungesc clipa asta, cum pot sa trag de ea, cum pot s-o fac sa fie vesnica […], dar poate ca reusesc, poate ca daca nu ma mai misc, daca incremenesc cu halba aici, la cinci centimetri de buze, si ma mai uit spre bar, unde Sam mai da un rand, poate ca atunci o sa dureze la nesfarsit, si nu, nici macar n-o sa intorc capul ca sa ma uit pe fereastra, sau ca s-o privesc pe Cicely, frumoasa mea Cicely, minunata mea iubita – asa e, stiu ca pare incredibil, dar e adevarat, astea sunt raporturile dintre noi -, fiindca n-am nevoie sa ma uit la ea acum, stiu ca o s-o vad din nou peste cateva ore iar intre timp pot sa mi-o imaginez, cum strabate salile pardosite ale bibliotecii, […] unduirea spatelui ei lung, aerul ganditor si neatent, felul in care nu-si da seama niciodata cum o privesc ceilalti, cum poate sa se indoiasca de sine cand ceilalti o privesc asa, dar uite ca nici macar nu observa, gandurile ei sunt in alta parte, de cele mai multe ori nici macar nu stiu unde, dar o s-o aflu, e unul dintre numeroasele lucruri pe care o sa le descopar in anii urmatori, cand o s-o cunosc si o s-o iubesc…”

„Sam statea singur la o masa si citea un roman, Ulise, mai precis, cine ar fi crezut, iar cand a dat cu ochii de noi s-a bucurat sincer, ne-a facut cinste cu un pahar si ne-a privit cateva clipe, dupa care […] mi-a zis: Benjamin, eu, unul, nu ma pricep la pronosticuri, dar azi e o zi speciala , asa ca o sa fac doua, Zau ? am spus eu, la care el a continuat, ridicand un deget: Numarul unu, tu si Cicely o sa aveti o viata lunga si fericita impreuna, si bineinteles ca am ras si de data asta, fiindca am stiu ca e purul adevar, dupa care Sam a mai ridicat un deget si a zis: Numarul doi – in aceeasi clipa a aratat spre ziarul pe care-l lasase cineva pe masa, era un exemplar din The Sun, pe a carui prima pagina se afla o fotografie mare a doamnei Thatcher – numarul doi, a continuat el, femeia aia n-o sa fie niciodata prim-ministru al acestei tari…”

Jonathan Coe, Clubul Putregaiurilor, editura Polirom, traducere de Radu Paraschivescu, pag. 455- 456 & 495-496

2 responses to “daca incremenesc cu halba aici

Lasă un răspuns

