despartiri

1. despartirea – preview

cand am fost acasa la parinti, dupa 3 zile de somn si indopat,  a venit momentul unei vizite. am refuzat sa merg cu ai mei cu masina pt ca aveam nevoie de dezmorteala si in plus, pana in celalat capat al orasului, faceam un drum care echivala in bucuresti cu distanta de acasa (inchiriata) pana la statia de metrou. asa ca am plecat inainte ,singur, pe jos, iar parintii au luat masina. inevitabil, m-au depasit in cateva minute si in momentul ala, cand m-au claxonat si mi-au facut cu mana mi-am dat seama ca nu voi uita imaginea asta niciodata: atunci cand ei nu vor mai fi, ii voi vedea asa, trecand zambitori pe langa mine, eu ramas locului cu regretul unei alte incapatanari de a face doar ce am chef. de ce am ales sa-i las sa treaca pe langa mine?

2. despartirea care s-a terminat

cred ca te desparti de cineva cu mult timp inainte de separare. va desprindeti usor, si tu si celalalt, pana in momentul in care numai vorbele mai pot face diferenta. conteaza mai mult numele dat lucrurilor decat faptele in sine, de aceea doare atat de mult la sfarsit, desi ce a fost mai grav si consistent s-a intamplat mai demult. odata cu tacerea vine si tihna si sunteti  suntem oameni din nou, putem sa ne privim in ochi si sa spunem ne stim de o viata, nu ca ei. asa sa ramanem.

3. despartirea care are loc in acelasi timp cu intalnirea

nu este mai putin dureroasa. daca intalnirea a fost si cu ragaz, cu atat mai greu. e ca si cum deschizi o carte care iti place si dupa cateva pagini nu mai ai voie sa citesti. ai vrea, ai putea, esti pregatit, dar cartea s-a inchis in asteptarea altui cititor mai rabdator si trebuie sa o asezi pe un raft, ori langa cartile devorate, ori  la cele necitite. si iti pierzi atat de mult vremea gandindu-te unde ii este locul, speri sa apuci sa mai citesti din ea pana cand nu apare o coperta noua care te face sa o uiti.

9 responses to “despartiri

Lasă un răspuns

