thirst/a serious man/a single man

thirst – „twilight” made in south korea pt intelectuali. mi-au placut scenele de sex, dialogurile din confesional, numeroasele rasturnari, jocul fara cusur al actorilor, ridicolul asumat, deci tot, cu exceptia abuzului hematic – dar, nah, e film cu vampiri si e vina mea ca intorc capul cand vad sange supt cu paiul direct din artere, etc. cel mai bun film cu vamipiri, dupa let the right one in.

a serious man – nu-mi dau seama ce si-au propus fratii coen cu filmul asta. mi se pare ca l-au criptat prea mult si au uitat sa se joace; absurdul e la locul lui, dar nepudrat de umor ramane cam acru. regret ca nu m-a facut sa rad, ca in alte cazuri, si nici nu m-a socat pana la cosmar ca in „old country…”. iar ca sa stau sa-l descifrez, mi se pare ca cere cam mult de la mine.

a single man – un film ca o revista vogue. vogue hommes. cadre perfecte, oameni frumosi si atunci cand sunt morti. un desfat estetic, un final usor penibil si didactic. colin firth e exemplar iar julianne moore mi-e mai simpatica ca in the hours:

12 responses to “thirst/a serious man/a single man

  • Pe scurt #3 « Alcovul Roșu « Joacadeamine

    […] VĂZUT FINALLY ‘A Single Man‘, despre carte scriam aici. Raul povestește filmul ca pe răsfoirea unei reviste, sentiment pe care l-am avut și eu. Coloana […]

  • xenu

    cam asta am gandit si eu despre A Single Man. Pacat 😦

  • raul

    il astept si pe urmatorul. Tom Ford promite mai mult: „you may be surprised but I never look at myself and think *you’re irresistible*” 🙂

  • als

    nu mi-e clar dc membrii ‘comunitatii’ strimba din nas la debutul lui tom ford: noua celorlalti, comunitatea de critici care l-am vz la mostra de la venezia, ni s-a parut o surpriza f placuta (poate unde n-aveam asteptari prea mari?)

    dar nu cred k tom ford va regiza in continuare: a vrut sa ecranizeze ACEST roman (k un fel de statement) & cam atit…

  • runbaby

    da, si eu am avut aceeasi problema cu single man – fiecare cadru din film era ca un pictorial high fashion. ceea ce nu e in mod necesar neplacut, dar e cu siguranta obositor de la un anumit punct incolo. si da, relativ tezist finalul. foarte buna julianne moore.

    am adormit la a serious man asteptand sa rad cu pofta, nu doar sa zambesc once in while. nu m-am hotarat daca merita sa-l vad pana la capat.

    vampires I don’t do, mi-e imposibil sa iau tema in serios. singura exceptie a fost brad pitt tanar si pletos (aka interviu cu un vampir), dar si aceasta exceptie a fost una eminamente neserioasa :).

  • Dana

    a serious man e unul dintre cele mai bune filme ale fratilor coen, so far, in my humble opinion. eu zic ca se pricepe cam la a doua vizionare, aproape fiecare scena se poate interpreta cel putin in doua feluri si e plin de simboluri de prin teoria mecanicii cuantice (e chiar povestea paradoxului pisicii lui Schrodinger undeva pe la inceput, care-ti da si cheia de interpretare a filmului), de prin vechiul testament si chiar din cabbala, pentru cine le observa. cine se asteapta la o comedie si atit, mai bine sa nu piarda timpul.
    in alta ordine de idei, imi place mult blogul tau.

  • raul

    @ als eu cred se simte prea bine ca sa renunte dupa primul film
    @ runbaby eu, datorita lui bram stoker nu mai am scapare
    @ dana multumesc

  • strelnikov

    hai ca totusi la vampirologie mai e si The Hunger [!] mai e si ala cu Malko & Dafoe.. nu?

  • raul

    da, doar ca eu nu le-am vazut inca

  • wannabegay2

    trebuie sa fiu de acord cu als, a single man a fost o surpriza extrem de placuta, este un film impecabil, intradevar, insa ca regie, interpretare, poveste este foarte foarte bun. poate putin mai greu digerabil.

    a serious man este foarte foarte funny, insa este jewish funny. 😉

  • als

    o analiza f atenta & eleganta aici:

    http://chocolatefriday.blogspot.com/2010/05/pistolul-lui-ford-tom-ford.html

    (merci monsieur le cinesseur! 🙂

  • LittleGreenLies

    citesc acum a serious man si nu imi imaginez cum cartea asta poate fi repovestita in cadre high fashion. ceea ce pana la urma poate insemna o surpriza placuta cand voi vedea filmul? adica sper.

    o sa ma uit la thirst, chiar aseara am vazut „a tale of two sisters” (wow!) si chiar ma intrebam ce or mai face sud-coreenii pe pelicula… bine ca am trecut pe-aici si aflu ca fac bine.

Lasă un răspuns

