„vorba lui jules renard: nu am gust, ci dezgust sigur”

eu: citind cartea asta, imi dau seama ca nu va mai fi niciodata bine
a: e adevarat. dar tot asa stii ca a fost, candva

3 fragmente din „intalnire cu un necunoscut”, de gabriel liiceanu, editura humanitas, 2010:

„nu stim niciodata ce se intampla cu ceilalti intre patru pereti. dar, judecand dupa prostia si nesimtirea care se plimba pe strada, sunt convins ca majoritatea oamenilor traieste erotismul intr-o forma precara. de cat suflet si de cata inteligenta este nevoie pentru o imbratisare reusita.

„invatatul singuratatii a fost una dintre cele mai grele incercari prin care am trecut. a-ti asuma singuratatea este una dintre faptele eroice ale vietii si, odata dobandita, ea va fi traita cand ca glorie, cand ca esec.”

„dupa ce am scris despre limita, mi s-a parut ca, in sfarsit, am inteles cum stau lucrurile cu omul. numai ca astazi nu mai tin minte ce am scris acolo.”

4 responses to “„vorba lui jules renard: nu am gust, ci dezgust sigur”

  • Rodica

    Intre Jules Renard si Liiceanu iti pui problema daca ceea ce vezi nu e oare ceea ce crezi…
    Frumoasa imagine!

  • Pavelina

    Singuratatea ca act rational poate fi într-o oarecare măsură lăudabilă. Deşi nimeni nu îşi doreşte, oricît de lucid ar fi, sa fie singur. Nu empatizez, insa, cu cei care aleg singuratatea pentru a se pedepsi, din neincredere, frustrare sau frica de a trai. Într-o altă ordine de idei, admir oamenii care, odată în cuplu, lasa loc de complicitate, intimitate si erotism, vazute ca punţi de comunicare între minţi… sclipitoare să-i zicem, deşi nu e cel mai bun cuvînt. Inca nu am citit cartea lui Liiceanu, dar fragmentele pe care le-ai ales mă fac sa-mi doresc sa ajung cit mai curînd la o librărie. Felicitari pentru blog

  • elfish

    da, si pe mine m-au facut fragmentele astea sa vreau sa citesc mai mult din carte.

    altfel…vroiam sa spun ca mi se pare ciudat ca tocmai azi cand am fost la mnac si am vazut fotografiile lui chema madoz si tocmai azi cand am intrat pe blogul tau dupa foarte mult timp, descopar o fotografie de-a lui aici.

    e frumos la tine pe blog, i’ll keep coming back:)

  • raul

    multumesc. te mai astept, elfish 🙂

Lasă un răspuns

