detalii dintr-o calatorie intr-un picior

calatorie intr-un picior, de herta muller, editura humanitas fiction, 2010, traducere de corina bernic

herta muller scrie taios, eliptic si sufocant. cu asta am ramas eu dupa primul roman pe care i l-am citit. povestea mi-a aparut in plan secund, am uitat de ea pentru ca detaliile  m-au absorbit complet. mi-a placut cartea ? la inceput, peste masura. din a doua parte insa m-a pierdut, nu pot spune clar de ce – poate pentru ca sunt eu claustrofob. concluzie certa: astept sa citesc si alte carti ale hertei muller.

cateva detalii care mi-au ramas subliniate:

„dulapul sclipea. lemnul era atat de deschis la culoare, incat avea nevoie de putina umbra.”

„plecasem de una singura, dar voiam sa sosesc in doi. totul fusese pe dos. plecasem in doi. dar sosisem de una singura.”

„nu-mi sta in putinta eradicarea nefericirii. pot doar s-o distribui.”

„cine stie ce se poate alege de mine daca imi merge bine.”

„chiar si in cele mai frumoase case a fost torturat cineva. nu pot sa ma bucur ca ele exista.”

2 responses to “detalii dintr-o calatorie intr-un picior

Lasă un răspuns

