am ceva sa-ti spun (1)

am ceva sa-ti spun, de hanif kureishi, editura humanitas fiction, 2010, traducere de ariadna gradinaru

am ajuns la pagina 86 (din 382). si am indoit colturile atator pagini, ca trebuie sa fac o pauza si sa citez:

„spui ca tata era alcoolic, ca se purta urat, insulta si era taios, dar ca a avut succes in viata. cine a ajuns vreodata undeva in viata avand grija de ceilalti?”

„mi-am amintit de o gluma: ce fel de normalitate preferi sa te caracterizeze – normalitatea nevrotica, psihotica sau perversa?”

„cu toate astea, bushy mi-a spus – cand am sugerat ca ne-ar putea alina suferinta cu un cantec – ca, de cand s-a lasat de baut, n-a mai atins instrumentul. nu putea sa cante cand era treaz. i-am raspuns ca de multe ori nu reusesti sa faci nimic bine daca nu esti destul de pierdut, daca nu te simti abandonat.”

„cand iubesti pe cineva care nu e tocmai in regula, te intrebi intruna: o iubesc pe ea sau boala ei? sunt iubitul sau vindecatorul ei?”

„raiul e un loc singuratic, ha?/uneori asa e, sa stii. oamenii si-au facut o parere gresita.”

parerea mea despre carte – imediat ce o termin.

Lasă un răspuns

