am ceva interesant sa-ti spun

am ceva sa-ti spun, de hanif kureishi, editura humanitas fiction, 2010, traducere de ariadna gradinaru

un psihanalist cu un omor indirect pe constiinta, o sora tatuata, libertina si dezaxata, un prieten artist care imbratiseaza sexul jurasic, o fosta sotie dislexica sexual (sunt epitete din carte, nu fac eu pe desteptul aici), o iubita din tinerete cam inexpresiva (parerea mea) si fratele ei vedeta (si gay)  paradoxal de echilibrat sunt cateva din personajele care se joaca de-a viata si de-a boala in romanul lui hanif kureishi.

totul se intampla in londra atentatelor teroriste din 2005 si paralel, in londra anilor 70-80, „in spiritul lui thatcher, daca nu chiar in anusul ei, in lumea pe care ea a creat-o, a concurentei, a consumismului, a caritatii, fiul bastard al celebritatii si al vinii.” intamplarile sunt obisnuit de psihotice: desi exista o crima, suspansul e aproape zero. personajele schematice sunt salvate de locvacitate si de ideile sustrase probabil din cazuri reale de psihanaliza. trama cartii este departe de a fi originala iar abundenta sexual-orgiastica e vag anosta. vreau sa cred ca a fost intentia autorului sa plictiseasca prin sex si sa fie mai generos in pasajele in care oamenii se opresc din ratacire la ce este mai important, pe scurt: „ori iubesti, ori te imbolnavesti”.

am transcris aici o parte din sublinierile mele din timpul lecturii. ar mai fi dialoguri si idei la limita, insa ele dau toata savoarea romanului si ar fi sanatos sa le cititi in contextul patologic. totusi, o mostra de promiscuitate cuminte si livreasca:

„bibliotecile sunt locuri pline de sexualitate. e vorba de liniste, de soapte. voi, cititorii, nu ne vedeti privindu-va, dar noi stim ce se intampla.”

5 responses to “am ceva interesant sa-ti spun

  • Anna Karenina

    Probabil a vrut sa aiba succesul lui Pascal Bruckner atunci cand a introdus foarte multe pasaje cu tenta erotica. Bruckner s-a bucurat (si se bucura inca) de notorietate tocmai prin erotismul operei sale. Eu cred ca vor fi multi doritori sa paseasca pe urmele lui (unii urmarind asta in mod voit si, implicit, intentionat), iar altii raportandu-se la temele ce reprezinta subiect de interes pentru publicul larg (si trebuie sa recunoastem sa depasirea limitelor sexuale se numara printe aceste limite).

  • AyurDidi

    I luved it <3. Am citit-o intr-un tren, candva inainte de Craciun.
    Cred ca ti-ar placea si 'Buddha din suburbie', tot e lui.

    ^0^

  • raul

    am „buddha din suburbie” de f mult timp; ii vine si ei randul 🙂

  • andreea

    Multumesc…Reusesti, cumva, sa-mi faci serile mai frumoase. Si de fiecare data e altceva. Surprinzator.

  • raul

    wow, eu iti multumesc

Lasă un răspuns

