inventar de zi


dimineață a fost foarte cald, iar seara am dârdâit de frig. dar nu mi s-a părut deloc nelalocul lui să ajung acasă semi-înghețat, dar prăjit de soare. să nu-mi dau seama dacă febra e un început de răceală sau de insolație. nici nu mai conta, atata timp cât acasă mă aștepta supa de găină cu găluște. azi a fost o zi plină de râsetele copiilor care am fost (și care ne-am jucat atât de mult împreună) și vorbele serioase ale adulților care ne străduim să fim. tot azi am auzit că ești copil atâta vreme cât mai ai părinți în viață (spunea cineva care nu mai e copil, după acest criteriu). o zi egală cu spațiul rămas gol și cu cel umplut ușor și încântător de copiii foștilor copii (care am fost sau încă mai suntem, depinde de criteriu). apoi, accidental, mi-am dat seama cât de echilibrat am fost mereu în nestatornicia mea, cât de consecvent în inconsecvență. pe seară, dupa supă, mi-a trecut prin cap că filmul meu preferat ar putea să nu mai fie acel ceva întunecat, grav și bătrânicios, ci altceva neserios de optimist și comic, ușor frivol. și la cât de bine m-am simțit azi, am realizat că aș avea nevoie de un motiv extrem de drag și de serios ca să sar peste o sărbatoare acasă-la-ai-mei și să rămân acasă-la-mine. și că tânjesc, în același timp, după acest motiv. în această noapte, motanul părinților, care abia mă tolerează, a decis sa doarmă cu mine. simte el ceva, presupun.

4 responses to “inventar de zi

  • Evergreen

    E ciudat ca nu am un film preferat. Si nici un top 10. Sunt usor „indragostibila”. Dar cand ma gandesc la mine-copil, ma gandesc automat la filmul asta: http://www.youtube.com/watch?v=XIzaEuh0SN8 . Cred ca daca as avea un film preferat ar fi acesta.

    Pentru ca ma reprezinta si acum si-mi amintesc ca ma reprezenta si atunci *pe la 12 ani* cand l-am vazut prima oara.

    Galuste rules!

  • cinemavictoria

    motanul cu alunita si breton? 🙂
    ai folosit perfect verbul: „a decis”. 🙂 pisicile intotdeauna „decid” cand e cazul sa intervina …
    scrisul tau e ca un cristal: clar si misterios si aproape taios de precis si stralucitor … voiam sa ti-o spun mai demult, dar n-as vrea sa sune ca un compliment, e o constatare, sau pur si simplu impresia mea.

  • raul

    multumesc pt impresie 🙂

  • Monica Tarţa

    Ai foarte mult talent la scris. Dacă reuşeşti să descrii o senzaţie de „mă aşteaptă acasă o supă cu găluşti” atât de bine încât fiecare cititor să se simtă exact în locul tău. Do something about it, ok? 🙂

Lasă un răspuns

