top gun praf

nu am mania etichetelor, emulgatorilor și a gumei guar, dar în seara asta, în timp ce savuram cornet cu înghețată cu aromă de vanilie, sirop cu aromă de ciocolată, decorată cu bucăți de migdale și pralină, mai pe scurt top gun vanilla, am aruncat o privire pe etichetă și nu m-am putut abține să nu citesc cu voce tare tot pomelnicul de ingrediente, mai ales că deasupra logo-ului nestelé scrie e bine de știut. deși voit exhaustiva, cu procente și tot restul (de exemplu pralina e 4% din total, cornetul 10,5% iar glazura 9%), eticheta lasă niște urme de întrebare, nu numai de nuci.

astfel, dacă înghețata se cheamă înghetată cu aromă de vanilie e clar că nu e cu vanilie, ci doar cu aromă. dar ce conține aroma? că înghețata e facută din lapte praf degresat nu m-a surprins, dar ce înseamnă lapte praf degresat reconstituit? reconstituit din ce? nu e mai simplu și mai sănătos să adaugi doar apă cu zahăr, fără să mai reconstitui laptele praf? ca să fie puzzle-ul mai complex, se mai adaugă zer praf. care o fi mai sănătos: zerul din praf sau laptele praf reconstituit? poate că praful de gălbenuș de ou, inclus o virgulă mai încolo (oare ce au facut cu albușul, l-au lasat așa bleg și lichid și nefolositor? numai prafurile nu vă mai satură, huo!). trec peste caragenan, gumă carruba, gumă guar și mono și digliceridele acizilor grași, deja clasice in literatura mencinicopschiană. ajung la sirop, care nu e de ciocolată, ci cu aromă de ciocolată, aromă care are doar 10 % cacao pudră, restul apă (în sfârșit ceva îndoit de la mama natură), zahăr, eternele arome și…sare. cornetul pare cel mai din bucătăria bunicii, are făină, slava domnului, însă nu-mi amintesc ca bunica să fi pus și aici sare. sare se găsește și în următorul component, glazura de cacao – vorba aia: dacă o tâmpenie se repetă, devine regulă. pralina 4 % e cea mai naturală, dacă trecem peste guma arabică: conține 25 % alune și chiar lapte praf integral (adică nereconstituit, bănuiesc). dar la final, avertismentul sănătos că produsul poate conține urme de varietăți de nuci m-a liniștit: niște oameni chiar nu se pot bucura de acest deliciu pentru că sunt alergici la blestematele de nuci, care nu pot fi înlocuite cu arome ori prafuri sau reconstituite din aceste prafuri cu care ar putea fi înlocuite. nimic nu e desăvârșit, nici măcar în alimentația mutantă.

6 responses to “top gun praf

  • raluca

    Incredibil, e ceva in atmosfera – ieri seara mancam o inghtata Nestle (ciocolata) si, ca niciodata, m-am apucat sa citesc ingredientele. Am ramas siderata si am vrut sa scriu pe blog despre asta, dar m-a oprit gindul ca lumea poate stie deja ce chimicale maninca. Ce chestie!
    Pe mine cel mai tare m-au socat cele doua tipuri de guma, carruba si guar. Nu e suficienta una, trebuie doua, si in plus cine stie citi oameni lucreaza la exploatarea acestor gume. E absurd.

  • dragos c

    si cand te gandesti ca n-ai cumparat decat o „fucking icecream” si-ai dat de-un univers intreg! 🙂

  • cinemavictoria

    asta cu vanilie inca are gust bun, dar am luat asa o plasa recent ca am cumparat una, noua cred, tot marca top gun, m-am repezit si am cumparat fara sa citesc pe ambalaj, am crezut ce e cu fistic, din cauza ambalajului verde … da’ de unde, era cu ceva aroma de menta si lamaie … a fost ingrozitoare la gust …

  • brightie

    dar la final, avertismentul sănătos că produsul poate conține urme de varietăți de nuci m-a liniștit: niște oameni chiar nu se pot bucura de acest deliciu pentru că sunt alergici la blestematele de nuci, care nu pot fi înlocuite cu arome ori prafuri sau reconstituite din aceste prafuri cu care ar putea fi înlocuite. nimic nu e desăvârșit, nici măcar în alimentația mutantă.

    raz ca fleatza :)))), desi nu-i corect politic deloc. adeseori m-am gandit la cei alergici la gluten, nuci diverse – ce naspa, majoritatea bunatatilor „poate” contin urme de asa ceva.
    da’ aveam nevoie de un articol de genu’ asta azi. multamesc deci.:)

  • sorina

    ah, ai ratat una din regulile lui m. pollan „avoid food products containing ingredients that are (a) unfamiliar, (b) unpronounceable, (c) more than five in number, or that include (d) high-fructose corn syrup”. eu imi (si eventual iti) urez succes in aplicarea algortimului nutritional 🙂

  • AyurDidi

    Lol (=^o^=)/

    Hai la Venchi!

Lasă un răspuns

